kopieer-query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo
In een tabel heb ik een aantal records die ik eigenlijk gewoon moet kopieren alleen de "code" veranderd lichtjes
dus
15 records met code IB_45_1B_27
moeten gekopieerd worden
de nieuw aangemaakte records krijgen als code IB_45_1C_27
kan je dat op een eenvoudige manier in een query steken? zo ja hoe???

Merci

Dat hangt er een beetje vanaf of je een gegeven gebruikt dat altijd op dezelfde manier uit elkaar is te trekken. In dit geval wil je blijkbaar een B veranderen in een C. Je moet dus die B uit de tekst halen, die omzetten naar een getal met Asc() en die waarde, verhoogd met 1, terugzetten in de tekststring. Waarbij je weer moet oppassen voor de letter Z, want als je daar de waarde met 1 verhoogt, krijg je een teken dat je niet wilt.

Ik moet dat niet automatisch laten gebeuren zelle..

Het idee is:
ik kopieer alles met code IB_45_1B_27
en verander nadien alle deze nieuw gekopieerde records met de nieuwe code die de query van een form haalt...
het probleem is dat ik, als ik alles kopieer ik 2 keer records heb met de eerste code en dan daarvan de helft de nieuwe code moet kunnen geven
dus de query moet NIETS zelf genereren...
in sommige gevallen kan het zelf IB_45_1B_33 of zo iets zijn dus...

Je maakt het er niet duidelijker op.... Overigens heb ik niks gezegd over queries die zelf iets uitvoeren, maar probeer ik duidelijk te krijgen wat je precies wilt doen met die query, en op welke manier je de gegevens wilt selecteren en bewerken. En dat laatste is dus nog minder duidelijk dan na de eerste post... Want hoe denk je eerst records te kopieëren met waarde A en dan de helft van die records te kunnen muteren naar waarde B? En waarom niet gelijk een kopie maken van de records met de juiste waarde?

En waarom niet gelijk een kopie maken van de records met de juiste waarde....

DAT is uiteindelijk de bedoeling, alleen vraag ik me af of dat in een query kan

Dus ik heb een tabel met volgende velden

IB_45_2_35 1.1.1
IB_45_2_35 2.1
IB_45_2_35 2.1.1
IB_45_2_35 2.2

en in dezelfde tabel wil ik:

IB_45_3_35 1.1.1
IB_45_3_35 2.1
IB_45_3_35 2.1.1
IB_45_3_35 2.2

ik vraag me af hoe je dat doet...
Ik kan de eerste reeks naar een nieuwe tabel sturen en alles aanpassen en alle aangepaste records terug in de hoofdtabel steken, maar ik vind dat nogal omslachtig en dacht dat het misschien eleganter kon... vandaar mijn vraag

Merci
JP

Dat lijkt mij een simpele bijwerkqeury waarbij je met Left([veldnaam];8) het linker deel separeert, en met Mid([veldnaam];10;Len([veldnaam]) het rechterstuk pakt. En dat combineer je met de nieuwe waarde.

maar ik wil uiteindelijk alles in 1 tabel:

IB_45_2_35 1.1.1
IB_45_2_35 2.1
IB_45_2_35 2.1.1
IB_45_2_35 2.2
IB_45_3_35 1.1.1
IB_45_3_35 2.1
IB_45_3_35 2.1.1
IB_45_3_35 2.2

dus, de eerste 4 moeten blijven bestaan!!!
JP

alles naar andere tabel gekopieerd, bewerkt en terug ingelezen... werkt perfect... maar vraagt 4 sql commando's... kon misschien handiger... maar alles verloopt zoals het moet
JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan