• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieerbeveiliging voor een toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrandCase

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2014
Is het mogelijk een beveiliging tegen kopiëren op te nemen in een toepassing?

Ik heb een toepassing gebouwd waarvoor ik een bescheiden vergoeding vraag. Uiteraard zou ik graag voorkomen dat deze toepassing gratis wordt gekopieerd.
Daarom ben ik op zoek naar een manier om dat te voorkomen.

De toepassing bevat macro's en dus is het geen probleem om iets te programmeren met VBA.
Groet,

Kees

Je kan uiteraard je VBA project met een wachtwoord "beveiligen".
Maar beveiliging in Excel voor wat je wilt is meestal simpel te omzeilen.

Laatst bewerkt:
Beste,

Je kan een vba-programma maken die de "username" checkt. Indien een kopie van het bestand neemt en je opent het bestand op een andere pc, stemt jouw username niet overeen met de username van de gebruiker. Gevolg : je krijgt een melding en het bestand sluit. Indien de VBA-code "gekraakt" wordt en de gebruiker is vertrouwd met VBA, is dat allemaal te omzeilen.

In Excel een toepassing bouwen lijkt mij op zich al knap. Om daar nog geld voor te vragen lijkt mij ook zeer gedurfd. Al kan het wel maar gezien de vraag is het een hobbyproject waar je nog wat munten voor wil hebben.;)

Dat zal in afspraak zijn met degene voor wie het bestemd is. Ik heb ooit mijn exceltool beveiligd tegen ongeoorloofd kopiëren van het bestand. Het is niet leuk vast te stellen dat een collega in het bedrijf met je tool uitpakt alsof hij/zij het ontwikkeld heeft.

Meestal wordt er dan niet bij verteld dat de tool indirect gemaakt is door de helpers hier of op andere fora. Wordt ook wel pronken met andermans veren genoemd.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan