• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieeren en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpalex

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Kopiëren en plakken makkelijk??

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag (misschien al door een ander gesteld).
Ik wil van bestand X kolom A1 t/m A200 kopieeren, en weer plakken
in bestand Z. DIt is normaal vrij eenvoudig behalve als je in bestand Z een kolom hebt uit gefilterd waar de gekopieerde cellen in moeten komen te staan.
Dus niet A1 t/m A200 maar A1 en A20 etc. dus niet op volgorde
Hoe moet ik dit nu doen?

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

Groeten

Alex

Laatst bewerkt:
........

Alex,

Staan de gegevens in bestand Z alfabetisch of wil je ze gewoon invoeren op voor af ingestelde plaatsen?

vb 1. In bestand X staat alles door elkaar en deze wil je met bestaande gegevens in bestand Z bij elkaar brengen en op volgorde zetten.

vb 2. Je wilt de gegevens uit bestand X op volgorde plakken in bestand Z maar wel op de daarvoor vooraf bestemde plaats. bv. X A1 gaat naar Z A1, X A2 gaat naar Z A20, en X A3 gaat naar Z A30.

Ik niet uit je vraag opgemaakt wat er nu precies bedoelt wordt.

Misschien kan je een voorbeeld stukje bijvoegen?

Groet,
Feenc

Alex,

Staan de gegevens in bestand Z alfabetisch of wil je ze gewoon invoeren op voor af ingestelde plaatsen?

vb 1. In bestand X staat alles door elkaar en deze wil je met bestaande gegevens in bestand Z bij elkaar brengen en op volgorde zetten.

vb 2. Je wilt de gegevens uit bestand X op volgorde plakken in bestand Z maar wel op de daarvoor vooraf bestemde plaats. bv. X A1 gaat naar Z A1, X A2 gaat naar Z A20, en X A3 gaat naar Z A30.

Ik niet uit je vraag opgemaakt wat er nu precies bedoelt wordt.

Misschien kan je een voorbeeld stukje bijvoegen?

Groet,
Feenc

Hallo Feenc,

ik heb geprobeerd bestand toetevoegen maar was groter dan 100kb.

Ik denk dat ik vb.2 van jou bedoel

In bestand X staan de gegevens allemaal mooi op volgorde niet doormiddel van een filer op sortering. dus wat ik doe is de cellen in bestand X kopieren en dan plakken in en bestand Z, dit wil alleen niet omdat in bestand Z de cellen door elkaar staan maar doormiddel van de filter zijn gesorteerd. Dus van bestand X A1 moet komen te staan in bestand Z A110 en X A2 in Z A1002 zoiets ongeveer.

Groet,

alex

Alex

en je kan niet de filter afzetten, plakken, en dan terug de filter toepassen?

Alex

en je kan niet de filter afzetten, plakken, en dan terug de filter toepassen?

Hallo Wigi,

Dan staan de cellen allemaal door elkaar heen, en dan moet ik ze stuk voor stuk kopieren.
Het moet toch op één of andere manier mogelijk zijn.

Ik zal proberen precies uit te leggen wat ik wil: (zie Bijgesloten Bestand)

In Blad1 heb heb ik gefilterd op kollom B "maat" In Blad2 Kollom C staan de bedragen die moeten worden gekopieerd en dan geplakt in Blad1 kollom C. Als ik dit doe komt alleen het eerste bedrag er te staan dus 1 in kollom C2 Blad1.

Dit is een klein voorbeeldje maar het originele bestand bevat heel veel informatie en het is ondoenlijk om dit één voor één over te typen.

Groet,

Alex

Bijlagen

Alex

test deze code die ik schreef, eens uit.

Code:
Sub CopyFilter()
Dim rng As Range, c As Range, foundcell As Range

With ActiveSheet.AutoFilter.Range
 On Error Resume Next
   Set rng = .Offset(1, 0).Resize(.Rows.Count - 1, 1).SpecialCells(xlCellTypeVisible)
 On Error GoTo 0
End With
If Not rng Is Nothing Then
    For Each c In Intersect(rng, Columns("A"))
        Set foundcell = Worksheets("Blad2").Range("A2:C4").Find(c.Value, _
            LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
        If Not foundcell Is Nothing Then
            c.Offset(0, 2).Value = foundcell.Offset(0, 2).Value
        End If
    Next
End If
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug