Kopieeren naar cdrom station inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Op de één of andere manier heb ik ooit deze optie in het submenu "kopieeren naar" uitgeschakeld.
Weet iemand hoe ik dit weer kan inschakelen?

De snelkoppeling ernaar in

C:\Documents and settings\[Gebruikersnaam]\SendTo

Verwijderen.

[Gebruiksnaam] natuurlijk even vervangen door je gebruikersnaam :)

Het is wel een verborgen map, dus misschien kan je er niet op clicken maar moet je het hele path in de adresbalk invoeren.

Het probleem is dat de hele functie niet meer werkt, als ik er bestanden heen sleep, of kopieeren en plakken gebruik krijg ik de volgende melding, zie bijlage........

Bijlagen

• copy_error.jpg
    copy_error.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 26
Ah ik heb inderdaad je vraag verkeer gelezen.

Dus als je naar Deze Computer > CD-rw station gaat en daar wat bestanden plakt werkt het ook niet?

Heb je toenvallig nog een ander brand programma geinstalleerd? Kan je daar nog wel mee branden?

Ik heb Nero geinstalleerd en kan daar gewoon mee branden, alleen is het probleem hiermee dat ie de bestanden die ik op een cd wil hebben niet kan branden omdat de bestandsnamen niet Iso of Joliet compatible zijn.
Hij past een paar bestandsnamen aan, om vervolgens te melden dat de cd niet gebrand kan worden.

[edit]
The listed files have no unique Joliet name:
[edit]

Laatst bewerkt:
Ah, die foutmelding komt omdat nero de bestanden probeert te hernoemen door een stukje van de bestandsnaam af te knippen.

Heelerglangebestandsnaamhebikhierzeggohwatlang.txt

wordt dan bijvoorbeeld afgekort tot iets van

Heelerglangebestandsnaamhebik.txt

Heb je dan bijvoorbeeld de bestanden

Heelerglangebestandsnaamhebikhierzeggohwatlang.txt
en
Heelerglangebestandsnaamhebikhierzeggohwatlang2.txt

Dan worden ze allebei afgekort tot

Heelerglangebestandsnaamhebik.txt

Waardoor je twee bestanden zou krijgen met dezelfde bestandsnaam. Hier verslikt nero zich in.
Je zou dus de bestanden voor het branden even moeten hernoemen naar een kortere naam, dan gaat het waarschijnlijk wel goed.

Waarom het bij de ingebouwde windows functie fout gaat weet ik zo niet... misschien wel om dezelfde reden.

Dan moet ik ff uitzoeken welke bestandsnamen ingekort kunnen/moeten worden, deze bestanden zijn namelijk niet van mezelf.............

voor nu bedankt, en als ik die winxp functie weer aan de praat heb meld ik me weer.

Hoi nteusink,

Dit is in de eerste instantie het antwoord dat ik zocht:

Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer, ga naar services en toepassingen/services, klik rechts op "IMAPI CD-Burning COM Service"** eigenschappen, en kies bij opstarttype> uitgeschakelt >

** Deze service schijnt ook voor te komen onder de naam "COM-service voor IMAPI cd-branders"

Hierdoor heb ik de ingebouwde brand functie van XP weer kunnen inschakelen.

Maar nu heb ik nog het probleem met de te lange bestandsnamen, deze zullen nog op de één of andere manier aangepast moeten worden.
Is hier niet een progje voor?

Je kan bijvoorbeeld het programma batch rename proberen. (http://www.softwaredirections.com/br/index.htm)

Na de installatie selecteer je dan alle bestanden en klik je met rechts waarna je in dat menu "Batch Rename..." kiest.

Dan kan je wat expirimenteren met hoe je de bestanden genoemd wilt hebben.

Als je bijvoorbeeld in het programma

Document :1

Invult dan worden alle bestanden die je hebt geselecteerd hernoemt naar document en dan een nummer.

Dit programma is redelijk beperkt in de mogelijkheden, je zou eventueel ook nog eens naar andere krachtigere rename programmatjes kunnen kijken zoals:

http://www.albert.nu/programs/Renamer/main.htm of
http://www.mediachance.com/free/renamer.htm

Een paar bestandsnamen zijn inderdaad te lang, heb deze ingekort en de cd kunnen branden.

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan