kopieeren van navigatie dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellebin

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
hallo ik had eens een vraagje, ik heb een pioneer avic-x1, en hierbij dien je uw navigatie dvd uit uw lezer te halen om bv muziek te luisteren van cd.

Door deze handeling heb je echter veel kans op beschadiging van de dvd zelf--> en heb dus een kopie van deze orginele dvd genomen. Om te voorkomen dat deze dvd stuk zou gaan en ik geen navigatie meer zou hebben.

Maar mijn vraag gaat nu over het volgende, als er nu 2 dezelfde dvd's in omloop zouden zijn.
Krijg je dan toegang tot de satelieten, of gaat dit totaal niet?

Deze vraag is gewoon ter intresse het is niet mijn bedoeling om dit te doen.

Geen enkel probleem... die satellieten zenden de hele dag, voor iedereen........ Jouw navigatie apparaat is een PASSIEVE ontvanger...... Die "roept" niet iets naar "boven"......

Laatst bewerkt:
Dag Jelle,

Ik heb dezelfde navigatiesysteem en wilde ook een kopie maken van de DVD-ROM's. Een vraagje aan je: met welk programma kopieer je de DVD-ROM's?

Groeten,

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst en vooral moet je weten dat je met je dvd branden dual layers kunt branden, want op de navigatie dvd's staan 7,4g data op.
Je kunt hier dus niet de data comprimeren zoals je met een film dvd doet.
Dus de oplossing is een dual layer nemen hier kan 8,5g op.
ga dus maar gewoon naar een computer winkel en vraag hier maar een duallayer.

Het kopieeren van deze dvd's is echter heel gemakkelijk want heb gecontroleerd dat hier geen beveiliging opstaat.
Ik heb de dvd gekopieerd met alcohol, dit is een programma waar ge image's met kunt maken en deze vervolgens kunt branden.

Het is zeker aan te raden om eens een image naar je harde schijf te maken en deze dan achteraf te branden, want als er dan iets verkeerd loopt kun je gewoon de image wissen en nog eens proberen.
Dit doe ik omdat zo'n dual layer al 5 euro per dvd kost--> als er dan iets misgaat is dit geen weggesmeten geld.

Heb je verder nog vragen of wil je een goed programma om de dvd te kopieeren laat maar iets weten.

Je kunt natuurlijk eerst proberen van een kopie te maken met nero, hiermee kun je evengoed image's maken en deze dan achteraf branden (het gebruikte formaat is iso in dit geval)

Ps als het nu echt niet lukt wil ik dit wel voor je doen.
Ik woon aan de grens van nederland in de gemeente Schilde.

groetjes jelle

kopieeren van navigatie CD's

Dag Jelle,

Dank je wel voor je antwoord, ik heb gisteren veel gezocht op Google en ik merk dat heel weinig mensen dit weten; ik hoop dan ook dat op deze wijze we hebben mogen bijdragen aan het kopieeren van onze dure navigatie CD's.

Laatste vraag nog: ik gebruik inderdaad Nero, ik ga kijken of het lukt, of Nero in het programma uberhaupt 8 GB kwijt kan; ik gebruik de OEM versie.

Welk programma gebruik jij? Ook dat verneem ik graag.

Groeten,

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek eens met Google naar DVD-Decrypter, dit is een goed programma om 1 op 1 kopie te maken.

dit is geen goed plan met dit programma gaat het zeker niet gaan want dit is voornamelijk bedoelt om gewoon film's te kopieeren.
Vermits op een navigatie dvd geen film materiaal opstaat, zal dit niet gaan.

zal gewoon eens zien of je het met een gewoon standaard programma kunt zoals nero.
zedus zal even naar de wagen gaan en testen

laat het resultaat wel weten

DVD Decrypter is niet alleen voor films. DVD Decrypter is om 1 op 1 kopie van dvd's te maken. Er wordt namelijk gewoon een ISO gemaakt, die je daarna weer met DVD Decrypter kunt branden. Denk dat je DVD Shrink bedoeld, deze is wel alleen voor films.

Heb denk een stuk of 20 kopieer programma's op mijn pc staan en dvd decrypter staat hier ook bij.

Bij mijn weten gaat het niet heb het net juist getest, maar het kan echter wel zijn dat er verschillende soorten ervan zijn. Dit komt dikwijls voor.

Maar je kunt deze dvd's gewoon met elke soort software kopieeren die dual layer kan.

Ik kopieer alle soorten dvd's met DVD Decrypter ook de dual-layers. Playstation 2 games bijvoorbeeld gaan er ook goed mee en dat zijn toch echt data dvd's.

Zal een andere versie zijn dan, bestaan meer dan miljoenen soorten kopieer tools :D

Bijlagen

• dvd decrypter.GIF
    dvd decrypter.GIF
    33 KB · Weergaven: 169
dju die foto is pricies slechte kwaliteit hier andere

Bijlagen

• dvd decrypter.JPG
    dvd decrypter.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 141
Heb ff nero gebruikt en gaat er mee, gewoon bij doel image recorder nemen.
Dan moet je geen software gaan installeren op je pc.

greetz

Mss een stomme vraag welke versie van navigatie dvd heb je trouwens ik heb die van 2004.
Maar zou graag wel een recentere versie voor mijn avic hebben.

greetz

Zal een andere versie zijn dan, bestaan meer dan miljoenen soorten kopieer tools :D
Lees eens goed wat er onder in die foutmelding staat.:)
"Note: For non DVD-Video discs, use 'ISO Read' mode."

Je moet het dus op een andere manier doen met DVD Decrypter, dan je nu doet.

Eerst ga je naar "mode > iso", zet deze op "Read". Als de image op de hardeschijf staat, ga je weer naar "mode > iso", zet deze nu op "Write".

Je zal zien dat het op deze manier wel met DVD Decrypter kan.

Laatst bewerkt:
leuk weetje... thx heb weer wat bijgeleerd, maja gebruik dvd decrypter zeeeer weinig.
Gebruik heel graag alcohol of deamon tools vanwege je hier images met kunt mounten.

Maar leuke weetje thx

Als je Alcohol120% hebt, kun je Deamon tools wel verwijderen. Zeer zelden, kun je een image niet mounten in Alcohol120%, waarvoor je Deamon tools nodig zal hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan