kopieren ander werkblad + vergelijken waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rnie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
63
Goedenavond,

Ik heb een probleempje met zoeken en vergelijken van waarden. Ik zal probleem uiteggen.

Ik heb voorbeeldbestandje bijgevoegd om het te verduidelijken. Als ik op cel A2 van blad1 klik, wil ik dat de waarde van cel A2 (= 1.1) in blad2 geplaatst word.

Maar dan nu het probleem. Ik wil, zodra in blad2 de waarde terecht komt dat er gezocht word welke “omschrijving”, “waarde” en “totaal” er bij code 1.1 hoort. In mijn voorbeeld wat ik nu heb gegeven lukt het me dus wel om de gehele rij te kopiëren maar dat wil ik dus niet.

De reden dat ik niet de rij in z’n geheel wil kopiëren maar alleen de code en daarna pas gaan vergelijken is dat de code en omschrijving soms kan wisselen. Ik wil dus dat ten alle tijde de juist omschrijving, waarde en totaal bij de code gezocht word.

Groeten,
Rnie
 

Bijlagen

  • Helpmij punt NL.xls
    48 KB · Weergaven: 39
Je kan de tekst uit Blad1 A1 in blad2 zetten met daar achter een formule “verticaalzoeken” die de teksten uit de kolommen daar achter in blad1 op zoekt.
Hierdoor veranderen aanpassingen die je in de kolommen B,C en D van blad1 doet, mee in blad2

Ik heb een voorbeeldje mee gestuurd.

Groet Karel
 

Bijlagen

  • Helpmij punt NL.xls
    52 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan