• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsz

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo Is het mogelijk om bepaalde cellen uit het werkblad AUTOMATISCH te kopieren naar een ander werkblad als ze voldoen aan een criterium en ze dan tevens onder elkaar te zetten dus zonder lege cellen ertussen.
Ik heb dit wel eens gedaan met een macro dacht ik maar ben vergeten hoe hehehe.

Alvast bedankt voor de medewerking !
is toch een uitdaging he?

Hallo Is het mogelijk om bepaalde cellen uit het werkblad AUTOMATISCH te kopieren naar een ander werkblad als ze voldoen aan een criterium en ze dan tevens onder elkaar te zetten dus zonder lege cellen ertussen.
Ik heb dit wel eens gedaan met een macro dacht ik maar ben vergeten hoe hehehe.

Mogelijk
Bepaalde
Automatisch
een ander
ze
criterium
tevens
eens
dacht
vergeten

En met die woorden in de uitleg moeten wij maar verzinnen wat jij precies wilt hebben.

Plaats eerst eens een voorbeeld bestand.

modedit: onnodige quote verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe je hebt gelijk Superzeeuw
Ik kan nu niet bij het bestand maar post t morgen even
Thanks voor je reactie!
eigenlijk is de vraag hoe laat ik excel automatisch kopieren van het ene naar het andere werkblad en dan zonder lege tussencellen wegzetten.
Maar je hebt gelijk met bestand praat het een stuk makkelijker
Tot morgen?

Rene

Hallo superZeeuw,

Hierbij het bestandje.
De bedoeling is om de namen uit werkblad 1 automatisch in blad 2 te kopiëren als die meer dan 50% ziek is geweest. Dit kan door te verwijzen naar kolom E of als er ziek verschijnt in kolom F. Dit is een voorbeeld bestand. Mocht het lukken dan maak ik meer bladen aan .
Blad 1 is dan januari blad 2 wordt feb etc. en die verwijzen dan allemaal naar wat nu blad 2 is en die noem ik dan ziekteverzuim.
De namen van mensen die meer dan 50% ziek zijn geweest in die maand zouden eigenlijk in blad 2 moeten komen onder elkaar en zonder tussenruimte.
Heb jij daar een oplossing voor in de vorm van een macro?
Nogmaals enorm bedankt voor je tijd!

gr rene

En nu nog het bestandje :)

prinsz,

Wat jij wilt hebben is niet zo moeilijk te maken.
Ik ben blij met de extra info die je hebt gegeven over de tabblad namen, misschien de volgende keer zelf deze namen toekennen maakt het weer eenvoudiger voor de helpers.

Wanneer je nu het programma opent vraagt het programma de macro's te activeren.
Ik heb twee tabbladen maand januari en februari.
Een totaal overzicht Ziekteverzuim.
Wanneer je op een van de eerste 2 tabbladen een wijziging doorvoert zal het programma het volgende doen.
Op het tabblad Ziekteverzuim wordt gezocht naar de kolom die dezelfde naam heeft als het tabblad waarop je bezig bent (Januari).
In die kolom wordt alles weggehaald.
Vervolgens wordt op tabblad Januari alle regels doorlopen en gekeken of de tekst ZIEK voorkomt.
Zo ja dan kopieert het programma de naam naar het tabblad Ziekteverzuim.

Je kunt eenvoudig weg een tabblad kopiëren en deze de juiste naam geven.
B.v.: kopieer Februari en noem deze Maart.
Let wel op dat de naam van het tabblad overeenkomt met de naam van een kolom op het tabblad Ziekteverzuim.
Daarna zal de code ook voor dit tabblad gaan werken.
De code zit namelijk op het tabblad zelf en zal door een kopie actie meegaan naar het nieuwe tabblad.

Bijlagen

Hahaha jij heet niet voor niets superzeeuw
Super bedankt He
Hier kan ik wat mee

Rene

Goedemorgen Superzeeuw.
Bestand werkt perfect, nogmaals bedankt!
Ik begrijp aleen de harde waardes 3 t/m 9(0) in de werkbladen die nog niet gevuld zijn helemaal
. Dus maart t/m december.
Maar dat zal zijn omdat er nog geen bladen maart t/m dec zijn en er nog geen waardes in staan.
Verder echt perfect!

mvg rene

Rene,

De waarden 3 t/m 9 zijn enkel geplaatst om te laten zien dat wanneer je een tabblad maart zou aanmaken dat de waardes 3 verdwijnen en hier de namen verschijnen.

Je kunt deze waarden dan ook gewoon verwijderen.

Als de vraag is opgelost wil je de vraag dan ook op opgelost zetten.

Ja natuurlijk
Even wennen dit geweldige forum maar komt goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan