• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren data kolom, met lege rijen tussen de data, naar andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2016
Hallo,

Ik heb een vraagje betreffende het makkelijk verplaatsen van gegevens in een kolom (kolom B) naar een naastgelegen kolom (kolom C). Het problem is echter dat de gegevens die ik wil verplaatsen verdeeld staan over verschillende rijen met daartussen ook lege rijen. In de kolom ernaast (kolom C), waar ik deze data naartoe wil verplaatsen in dezelfde rijen als in kolom B, staat ook al andere data maar dan op een andere rijen. Deze data wil ik laten staan en de data van kolom B bij die van kolom C zetten in dezelfde rijen.

Wat heb ik gedaan; in kolom B van de data die ik wil verplaatsen heb ik een filter gezet en daarbij alle lege cellen eruit gefilterd. Ik krijg nu alle rijen te zien waar data in staat. Deze heb ik vervolgens geprobeerd te kopieren naar kolom C terwijl het filter in kolom B nog actief was. De gekopierde data kwam echter niet op dezelfde rijen als dat van kolom B te staan (met daartussen dus lege rijen) maar onder elkaar, dus rij 1, 2, 3, 4 etc. Mijn vraag is dus of er een makkelijke manier is om de data van kolom B wel te verplaatsen naar kolom C op dezelfde rijen en de al bestaande data van kolom C daarbij te laten staan?

Ik heb een voorbeeld excel bestand aan het bericht toegevoegd.Bekijk bijlage Voorbeeld kopieren kolom.xls

Alvast bedankt

daar is wel een "trucje" voor ik kan het alleen in stappen uitleggen en niet in je voorbeeldje tonen.

1. Zorg dat alle filters uit staan.
2. Selecteer heel kolom C (klik op de letter C)
3. druk op CTRL+G kies de button Speciaal links onder.
4. Kies "lege waarden" (4e bolletje onder formules) en druk OK
5. type =B1 in de eerste rij
6. druk CTRL+ENTER

Op alle lege regels staat nu een formule =B{rijnummer}
op die manier worden alleen lege cellen in kolom C gevuld met waarden uit kolom B.

eventueel kun je daarna nog kopieren en plakken speciaal>waarden doen om de formules weer te vervangen door vaste waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan