Kopieren en plakken in terminal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agent

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hello,

Als ik lokaal aan het werken ben kopieer ik graag dingen op mijn terminal.. in vele gevallen is dit geen probleem.. maar soms werkt ctrl+c , ctrl+v niet.
Iemand een idee hoe dit komt?:confused:

Als je de Microsoft Terminal Server Client (MSTSC.EXE) gebruikt, kun je bij options, local resources het gebruik van het kladblok (de)activeren.

Lees voor kladblok uit de Tiborv posting a.u.b. klembord.

Tijs.

What's in a name... :-)

Laten we een gulden middenweg kiezen: kladbord ;)

Tijs.

Als je de Microsoft Terminal Server Client (MSTSC.EXE) gebruikt, kun je bij options, local resources het gebruik van het kladblok (de)activeren.

Maar zondere deze te veranderen.. soms lukt het en soms niet...

In principe zou dat alleen kunnen als het klembord wordt gevuld met zaken die je 'gewone' computer niet begrijpt óf dat het programma van waaruit je wilt kopieren (op dat moment) geen knip- en plakacties toestaat. Voorbeeld van het laatste: Soms heb ik dat probleem in Firefox.

Mijn suggestie:
1. Kijk na bij welke programma's het gebeurt, en probeer een patroon daarin te ontdekken.
2. (Om zeker te zijn dat het programma knip- en plakacties toestaat), gebruik tijdelijk de rechtermuisknop -> kopieren ipv. Ctrl-C om te kopieren.

Succes,

Tijs.

Op de terminal server kun je clipboard ook uitzetten.
Werkt het op bepaalde servers wel en niet zo ja zal dat het geval zijn, kun je in TS configuration aanpassen, er is ook een group policy waarmee je het uit kan zetten maar dan zou het nergens op werken mits het hetzelfde domein is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan