• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren en Plakken, maar de inhoud veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dalbas

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
6
Hallo,

Kunnen jullie mij helpen met de onderstaande problemen.

Ik heb twee aanwezigheidslijsten. Waarvan Aanwezigheidslijst (X), dagelijks aanwezigen behoud en aanwezigheidslijst (Y), de maandelijks aanwezigen behoud.

Wanneer ik achter een dienst een persoon voeg. Bijvoorbeeld. Marc werkt vandaag de Vroege en hij gaat in dienst als Boekhouder. Dus, als ik Marc achter de dienst Boekhouder typ. Moet er een V (Vroege) komen op de aanwezigheidslijst (Y) achter de naam Marc.
 
Als je een (voorbeeld)bestand plaatst zal dat vast wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Van mij mag het.

Wat had je nu als antwoord verwacht?
Lees uw vraag eens, zonder te weten waarover het gaat en probeer daar iets op te verzinnen.
 
Zie voorbeeld bijlage
 

Bijlagen

  • Test aanwezigheidslijst.xlsx
    34,1 KB · Weergaven: 37
Verwijder eerst alle samengevoegde cellen, dan denk ik dat je wel een formule krijgt.
 
Kan je hier iets mee?

En natuurlijk al die samengevoegde cellen eruit gehaald zoals reeds aangehaald.
 

Bijlagen

  • Test aanwezigheidslijst(cobbe).xlsb
    38,3 KB · Weergaven: 34
Hallo Cobbe,

Bedankt voor uw bericht.

In de excel document ziet u twee verschillende pagina's. een pagina 01022018 en vertoning interim aanwezigheidslijst.

op de pagina 01022018 heeft u drie verschillende diensten ingedeeld in rijen Foreman, Markeur en Chauffeur. En u heeft ook 3 kolommen, ingedeeld in vroege, late en dag. Wanneer ik achter een dienst en onder een shift wisseling een naam typ. Moet deze verschijnen in pagina aanwezigheidslijst in als afkorting V, L of D.
 
Als ik het goed voor heb dan doet dit bestand dat toch ook.

Natuurlijk moet de naam die je toevoegt op tab2 echt wel gelijk zijn aan die uit tab1
 

Bijlagen

  • Test aanwezigheidslijst(cobbe).xlsb
    40,4 KB · Weergaven: 33
Ingeven van de namen werkt. En hoe moet ik de dagen en ook de funtie aanpassen voor verschillende diensten
 
Ik heb iets anders in elkaar gestoken, kijk eens of je hier iets mee kunt bereiken.

Je klikt de datums(dag(en)) aan en drukt op de gewenste invulling.
 

Bijlagen

  • personeelsplanner(cobbe).xlsb
    47,3 KB · Weergaven: 27
Dag Cobbe,

Bedankt voor uw moeite. Maar de vorige is beter.

Zie bijlage naar de opmaak van de Dagplanning. Dit lijst wordt elke dag door een verantwoordelijke ingevuld. En deze personen moeten automatisch weergeven worden aan dat maandelijkse aanwezigheidslijst.

De datum's moeten ook aangepast worden. Dus, er moet dan max. 31(lange maand) sheets van gemaakt worden?Bekijk bijlage 08012018 Dagplanning.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan