• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren formule met 1 vaste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lschot

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Als je een formule kopieert naar een andere cel worden alle celverwijzingen aangepast, kan je daar ook 1 vaste celverwijzing in hebben?

Bijvoorbeeld in Cel C2
Code:
=als(b2<a1;a2+b2-a1)
in Cel C3
Code:
=als(b3<a1;a3+b3-a1)
A1 komt hier dus terug in alle formules, Hoe doen jullie dit?
Zie ook het voorbeeldje.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Klik alvorens te kopiëren, in de formule direct achter de '1' van a1 en druk op de functietoets F4. Er komen twee dollartekens bij de verwijzingen te staan ten teken dat het zogenaamde 'absolute' celverwijzingen moeten blijven, in plaats van relatieve. =als(b2<$a$1;a2+b2-$a$1)

Laatst bewerkt:
vanveelen,

$A = Vaste kolom A
$A$2 = vaste cel A2

Sorry Wim,

Jij hebt commentaar op mijn oorspronkelijke reactie, niet andersom ... en ik vraag me dus af waarom :(
Mijn uitleg is duidelijk en helder en er is geen woord verkeerd aan, dus graag de reden voor jou commentaar in plaats van een aanvullende beledigende opmerking 'soms een bril nodig?'

Laatst bewerkt:
Sorry Wim,

Jij hebt commentaar op mijn oorspronkelijke reactie, niet andersom ... en ik vraag me dus af waarom :(

Dit stond in je vorige bericht.
Quote:
Origineel gepost door Hoornvan
$A = Vaste kolom A
$A$2 = vaste cel A2

....A$2 = vaste rij 2

Ja ..... én? TS vraagt om een vaste celverwijzing en niet een kolom- of een rijverwijzing.

Dus vraag ik waar zie je dit bij mij staan?

hartelijk bedankt jongens,
Zo word excel een weer een stuk makkelijker voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan