• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren gegevens als overeenkomst gevonden is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2018
Ik ben op zoek naar de uitwerking van een functie in Excel 2010 voor de volgende situatie:

Ik heb een kolom (A2 t/m A18586) met daarin artikelnummers in blad 1. De artikelen achter de artikelnummers staan gespecificeerd in blad 2 (kolom D2 t/m O2) waarbij dezelfde artikelnummers in kolom A2 t/m A1818 staan (van niet alle artikelnummers is een specificatie).

Nu wil ik graag dat als het artikelnummer in kolom a op blad 1 overeenkomt met het artikelnummer in kolom A op blad 2, de waarden van kolom D t/m O op blad 2 worden geplakt in de velden M t/m X op blad 1.

Kan iemand uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Dank!

Meerdere mogelijkheden waarschijnlijk , maar met een voorbeeldbestand krijg je sneller een passend antwoord.

Wat bedoel je met geplakt? Voor het zoeken met berekeningen kan je gebruik maken van VLOOKUP() of INDEX() in combinatie met MATCH(). (in Nl VERT.ZOEKEN() en VERGELIJKEN())

Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie. Ik had even niet door dat er al gereageerd was.
Ik zal vanmiddag even een voorbeeldbestand uploaden, waar het in ieder geval om gaat is het kopiëren(of knippen) en plakken van de gegevens.

Dus:

Op blad 1: (bijvoorbeeld) artikelnummer 357 in kolom a1 met prijsinformatie in kolom B1 t/m L1
Op blad 2: (bijvoorbeeld) artikelnummer 357 in kolom a1 met productinformatie in kolom D1 t/m O1

Als er dan een overeenkomst is tussen de artikelnummers in A1 van zowel blad 1 als blad 2, dan gegevens van blad 2 overnemen naar blad 1in velden M1 t/m X1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan