kopieren harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

plloke

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
wie kan mij vertellen hoe ik een kopie maak van mijn harde schijf , en deze overzet op mijn niewe harde schijf , zodat ik hem daar van opstart en gelijk mee kan werken.:thumb:

Beide schijven in een andere pc erbij hangen, de eerste partitie van de nieuwe schijf aktief maken, de hele oude schijfpartitie kopieëren naar de nieuwe schijfpartitie, schijf in de computer hangen waarvoor deze bedoeld is en draaien maar.

Dat is althans mijn manier, alleen bij sata schijven zul je eerst de sata drivers moeten installeren.

Lange Pier zei:
Beide schijven in een andere pc erbij hangen, de eerste partitie van de nieuwe schijf aktief maken, de hele oude schijfpartitie kopieëren naar de nieuwe schijfpartitie, schijf in de computer hangen waarvoor deze bedoeld is en draaien maar.

Dat is althans mijn manier, alleen bij sata schijven zul je eerst de sata drivers moeten installeren.

Inclusief besturingssysteem en het register? Het moet een clone/image etc worden zoals ik begrijp

BANDIT123 zei:
Ja weet ik ook wel maar heeft TS nog een 2 de PC ?

Dat weet ik inderdaad ook niet, maar er is daarvoor ook een oplossing, een 2e install van XP op een andere partitie wil daar ook voor zorgen dat je alles overzet met deze install, en met Ghost kan het, en met, als een je Maxtor hebt, Maxblast, die kan ook alles kopieëren, ook opstart cd's met Knoppix, BartsPE b.v. doen het.

Er zijn meer wegen naar Rome.
Probeer gewoon een mogelijkheid aan te geven, niet iedereen vindt Ghost prettig om mee te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan