• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kensy Steen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo

Ik ben druk in de weer om een scorebord voor en quiz te maken in excel. Dankzij dit forum ben ik al een heel stuk op weg geholpen. Maar voor deze vraag weet ik niet op wek onderwerp ik moet zoeken:

Het is zo dat er 3 categorieen voorkomen: algemeen (1) , jeugd teams (2) en teams met ouders (3). Ik heb al een algemeen overzicht van de team namen met hun categorie (1,2 of 3). Nu zou ik in een ander tabblad een overzicht willen maken van alle teams die in categorie 1 zitten. In een ander tabblad een overzicht van de teams die in categorie 2 zitten,... En dit liefst met formules of code's, zodat indien ik in mijn algemeen overzicht iets verander, het over heel m'n document verandert... (voorbeeld: als ik de categorie van "DE GOKKERS" verander van 2 naar 3, dat ze dan automatisch verplaatst worden van het tabblad van cat2 naar het tabblad van cat3)

Hopelijk is dit niet te moeilijk geformuleerd :o

Alvast bedankt

KENSY

Ik heb maar één tabblad voor je gedaan (ouderoverzicht).
De foutwaarde #N/B kun je aanpassen.

Bijlagen

Hallo

In hetzelfde bestand, bij Rondes overzicht zou ik willen dat inkolom D de punten verschijnen van de geselecteerde ronde. Hoe zou ik daar aan moeten beginnen? En hoe kan ik de nummers die niet vantoepassing zijn verbergen (maar als er een groep bijkomt,het numer weer verschijnt)?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Zoiets?

Voor de tafels zou evt. een variabele moeten komen als dit aan de orde is.

Bijlagen

Dat betreffende die rondes oversicht is perfect zoals ik het wil. Waarvoor dank. Ook bij de tafelronde's is het hetzelfde als bij de andere ronde's. Bij die eindoverzichten zou ik nog graag de totaapunten daarbijzetten. Is dat ook mogelijk?

Bedankt voor Uw leerrijke hulp

KENSY

Formule flexibeler gemaakt, spatie verwijderd uit tafel 2 (cel G2).
Je zou je validatielijstje nog moeten aanpassen lijkt me.

Bijlagen

Hallo

Wat bedoel je met validatielijst?

Jeugdoverzicht is gelukt.
Bij 'Rondes overzicht' heb ik nog een aanpassing gedaan zodat zowel de gewone ronde alsook de tafelronde verschijnen. Maar indien er geen tafelronde is zou ik in mijn 2de keuzelijst (E) het laatste, lege vak willen selecteren zodanig dat kolom E automatisch verborgen wordt. Is dit mogelijk? En kunnen die keuzlijsten ook gekoppeld worden aan de titel (D aan D2 en E aan E2; zie bijlage bij 'Rondes overzicht'

Bij ouders, jeugd en algemeen overzicht zouden die teamnamen nog moeten gekoppeld worden aan hun teamnummers.

Tot slot; kunnen we er niet voor zorgen dat die #N/B er niet komt te staan?

Groetjes

Bijlagen

Beste

Dat is PERFECT wat ik wou. Bedankt voor de moeite, tijd,kennis en hulp.

Dit forum is echt top :thumb:

Nogmaals hartelijk dank
Kensy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan