Kopieren naar externe dvd speler gaat niet. naar interne wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
In mijn pc zit een cdrw/dvdrom. Om toch dvd's te kunnen branden heb ik er ook een externe dvd/rw op aangesloten. Mijn HD hebben de stationsletters C en D (D is maar een klein stukje van 2,75Gb zeker door windows aangemaakt?). De interne cdrw heeft de stationsletter E, en de externe brander heeft F.

Als ik nu rechtsklik op een map met afbeeldingen en ik kies voor "kopieren naar", krijg ik alleen dvd/rw station F te zien, en E is niet te zien. Onder schijfbeheer staat ie er wel gewoon in. Ook als ik er een cd in doe kan ik deze gewoon bekijken. Hij werkt dus wel maar is niet te zien. Hoe kan ik nu bestanden op een cd branden met E?
mvrgr. Kanyarat.

Beter is je af te vragen of je met E überhaupt wel kunt branden, nu? Dus vanuit (bijv.) Nero of CDBurnerXP etc.?
Als dat niet lukt (maar je wel een juiste soort brandbare medium in E had), dan kun je de software van Roy Duineveld proberen, daarna je pc opnieuw opstarten en dan nog eens kijken of branden lukt op de manier zoals in paragraaf 1 beschreven. Werkt dat dan wel, dan nog eens gaan kijken of branden via Verkenner ook (weer) werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is het probleem niet. Zowel de interne cd brander E alsook de externe dvd brander F worden in "apparaatbeheer" en "deze computer" correct weergegeven. Voordat ik de externe brander aansloot heb ik met de interne E een cd gebrand en dat ging goed. Nadat ik de externe brander F aansloot zie ik deze wel staan bij "kopieren naar", maar de interne E staat daar niet bij.

Volgende test is dan om de externe CDRW (F:) even afgekoppeld te laten van de pc en dan te kijken of Kopieren naar -> E: beschikbaar is.
Is dat niet het geval, dan heeft de F: schijf m.i. geen invloed op het gedrag van Kopieren naar. Gebruik dan dat hulpprogramma van Roy Duineveld. Wellicht verschijnt (na een herstart) wél Kopieren naar -> E:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb F afgekoppeld en opnieuw opgestart. Daarna verscheen onder "kopieren naar" de interne cd/rw E. Weer opnieuw opgestart met de externe dvd/rw F aangesloten. E was wel te zien onder "kopieren naar", maar F niet. Toen heb ik ook nog Roy Duineveld gedownload, maar dat maakte geen verschil. Onder apparaatbeheer en deze computer worden beide branders correct weergegeven.

Dan heb ik zo snel geen idee. Hopelijk heeft iemand anders nog een tip die je uit kunt proberen.

Tijs.

Niemand anders enig idee? Of zou het aan xp kunnen liggen en dat het gewoon niet gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan