Kopieren naar externe (usb) bron erg traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mata
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mata

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Hallo allemaal.

Ik zit al een tijdje met een vervelend probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Ben geen computer held maar ook geen leek. Het probleem is als volgt:

Bestanden kopieren van mn pc (win7 ultimate) naar een (usb)externe bron gaat enorm traag! Zowel kopieren naar een externe hardeschijf als naar een usb stick. Vaak loopt explorer ook vast als ik in de harde schijf aan het bladeren ben. Ik heb nog een tweede pc met win 7 ultimate er op en daar heb ik precies t zelfde probleem. Wat ik mij nog kan herinneren is dat toen ik nog win xp op 1 van mn pc's had en daar de externe bron op aansloot ik geen probleem had. Zie ik een instelling in win 7 over het hoofd?
Via externe sata gaat alles gewoon goed, ook kopieren. Maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar wat t probleem kan zijn.
Hardeshijf is de WD15EARS van western digital

*EDIT: ook via externe sata geeft i problemen. Net getest. De eerste 10 minuten niks aan de hand, daarna loopt explorer vast bij het openen van een bestand, zelfs een afbeelding.
Thnx

Laatst bewerkt:
even wat tegen vragen:)

Zit de schijf rechtstreeks in de machine of via een hub?
is alles wat er tussen de machine en de externe schijf dezelfde USB variant (USB1/USB2/USB3) eventuele apparaten die op dezelfde eventuele hub aangesloten zijn
moeten ook diezelfde USB variant zijn.
Zo ja op welke USB variant werken de apparaten in jou geval en zo nee, wat is de langzaamste variant die in de keten zit. Dat is namelijk de snelheid die alles gaat krijgen.

En dan de vraag komt die snelheid niet overeen?

De schijf zit in een externe behuizing welke de mogelijkheid geeft om usb of sata aan te sluiten. Voor win 7 nooit problemen mee gehad. Xp en Vista reageerden goed op de schijf. In het begin toen ik net win 7 had herkende win7 de helft vd schijf niet eens. Via XP een map met een grootte van 500GB (allemaal films) moeten verdelen in submappen en toen herkende win7 wel de hele schijf. Alles is dezelfde USB variant en als ik mn telefoon aansluit en als massa opslag gebruik geeft dat (vooralsnog) geen problemen. Enige wat ik als usb aanlsuit zijn een usb stick, telefoon en die harde schijf. Heb die harde schijf in verschillende usb poorten gestopt, zelfde probleem keer op keer. In apparaatbeheer zie ik ook geen conflicten.
En de snelheid van het kopieren, ja dat is vervelend als t traag is maar niet het grootste probleem. Dat is namelijk dat windows explorer steeds vastloopt bij het bladeren in de externe schijf (dit is weer niet het geval als ik blader in een apparaat met weinig opslag capaciteit, zoals en usb stick).
Ik heb het idee dat ik iets niet goed heb ingesteld ofzo, of iets over het hoofd zie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan