• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren of wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drieband

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo daar,
Ik heb reeds vele codes geprobeerd maar krijg ze niet zoals ze zouden moeten werken.
Tabblad' Speler1' worden de kolommen B en D 3:22 van waarden voorzien,deze moeten vervolgens in tabblad 'Thuismatch' komen,nl,de waarden van kolom B van' speler1'
moet dan in kolom D13:D32 komen en tevens D3:D22 in D13:D32.
Alles moet in blad'Thuisblad' staan en zodanig wanner ik de waarden uit blad 'Speler1' wis dat deze blijven staan in blad 'Thuismatch'

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk,
Dank bij voorbaat

Bijlagen

Cobbe,
Ik weet dat ik ergens in de fout ga,maar heb op het andere forum gevraagd hoe je het topic op opgelost zet.Ik zie daar nergens een knop voor staan.
gr

Nogmaals gegroet,
Vanwaar die icoontjes komen heb ik ook het raden naar.
Mijn wens is dus dat de inhoud van blad(Speler1)in het blad(Thuismatch) komt te staan en dit in de kolom overeenstemmend met de namen.Maar dan ook zodanig dat wanneer blad(Speler1) word gewist de inhoud daar blijft staan.Indien mogelijk zonder commandbutton,

Inmiddels verblijf ik met de meeste groeten

Er staat zo vaak #REF! in je voorbeeldje dat ik dus niet begrijp wat je wilt bereiken.

Hallo Popipipo,
Voor waarschijnlijk meer duidelijkheid volgend bestandje meegestuurd,had van de vorige teveel achterwege gelaten wegens te groot.

Bijlagen

Waarom wil je dit met deze omweg in tabblad 'thuismatch' plaatsen.
Het is toch veel eenvoudigere om het rechtstreeks in dit tabblad te noteren.

Tevens maak je het jezelf moeilijk door al die samengevoegde cellen.

Popipipo,
Je hebt overschot van gelijk,ik kan de layout hier aanpassen.Nu, hoe pas ik deze code aan voor tab(Thuismatch)Dit gaat mijn petje nog te boven,maar wil en zal het leren in de toekomst.
Mvg

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Rng1 As Range
Dim Rng2 As Range
    On Error Resume Next
    If Target.Column >= 4 Then
        Set Rng1 = Range(Cells(3, Target.Column - 2), Cells(22, Target.Column - 2))
        Set Rng2 = Range(Cells(3, Target.Column), Cells(22, Target.Column))
    End If
    If Target.Row = 22 And Abs(Target.Column + 2) Mod 6 = 0 Then
        Rng1.Locked = True
        Rng2.Locked = True
        Application.Goto Cells(3, Target.Column + 4)
    ElseIf Abs(Target.Column + 2) Mod 6 = 0 Then
        If WorksheetFunction.Max(Rng1.Offset(0, 1)) >= Cells(1, Rng1.Column) Or WorksheetFunction.Max(Rng2.Offset(0, 1)) >= Cells(1, Rng2.Column) Then
            Rng1.Locked = True
            Rng2.Locked = True
            Application.Goto Cells(3, Target.Column + 4)
        Else
            Application.Goto Cells(Target.Row + 1, Target.Column - 2)
        End If
    Else
         Application.Goto Cells(Target.Row, Target.Column + 2)
    End If

End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Met vba kan ik je helaas niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan