• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren op kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayman76

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb in excel rijen met gegevens staan,B.v A2 Naam B2 Aanvrager C2 Datum enz
A3 Naam B3 Aanvrager enz.

Nu heb ik via voorwaardfelijke opmaak dat als bij datum in cel L2 tot L99 de huidige datum weergegeven word via =vandaag() dat de cel rood kleurt, nu zou ik willen dat ik via een knop de rij waar de cel instaat die rood geworden is, kopieren naar blad 2 en de lege rij verwijderen.

Heb al via zoeken gezocht maar daar kwam ik alleen bij kopieren van smiley's.

Alvast hartelijke dank allen.

Hoi rayman76,

Ik denk zoiets:

Is niet de mooiste code, maarja heb niet meer tijd.

Code:
Sub ZetVandaagNaarBlad2()

Dim LastRow1 As Long
Dim r As Range
LastRow1 = Sheets("Blad1").Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row

If LastRow2 > 1 Then LastRow2 = LastRow2 + 1

For Each r In Sheets("Blad1").Range("A1:A" & LastRow1)
    If Format(r.Text, "dd-mm-yyyy") = Format(Date, "dd-mm-yyyy") Then
        r.EntireRow.Copy Sheets("blad2").Range("A1")
        r.EntireRow.Delete xlShiftUp
    End If
Next

End Sub

Suc6

Wil inderdaad dat die dan de rij knipt en plakt, en los ik dat dan gewoon op door via een knop te tekenen en daar achter de macro te plakken??

En is dat alleen maar mogelijk via =vandaag of ook via kleur? Want ik heb namelijk in een kolom staan datum toevoegen en die word ook als =vandaag is gekleurt en die moet blijven staan,, alleen de kolom met autoristatie verwijderen =vandaag moet overgeheveld worden? Zal even het voorbeeld ebij doen, is wel pluk code's in mekaar gezet, maar ben maar een beginner

Bijlagen

Hoi rayman76,

In de bijlage heb ik een bestandje zitten, waar ik van denk dat je dat bedoeld.

En is dat alleen maar mogelijk via =vandaag of ook via kleur?
Het knippen en plakken via een kleur is wel mogelijk, maar is zeer moeilijk als je de kleur toevoegd via Voorwaardelijke opmaak. Als je de kleur zelf zou zetten dan is het een stuk makkelijker.

ik heb namelijk in een kolom staan datum toevoegen en die word ook als =vandaag is gekleurt
Er wordt alleen maar gekeken naar de datum in kolom L, dus alle andere datums in welke kolom dan ook behalve kolom L wordt niets mee gedaan.

Laat maar horen of dit is wat je zoekt.

Bijlagen

:love: :thumb: Dat is precies wat ik bedoelde, dat is weer een knap staaltje complimenten.

Hoi rayman76,

Graag gedaan.

Wil je vraag eventjes op Opgelost zetten, rechts onderaan deze pagina.

Hoi rayman76,

Graag gedaan.

Wil je vraag eventjes op Opgelost zetten, rechts onderaan deze pagina.

Oeps, hij doet als als er in de L rij meerde datum =vandaag zijn, haalt die er b.b 2 of 3 er tussenuit maar plakt maar 1 in blad 2?

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan