• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren/plakken naar verschillende bestanden onder zelfde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

romian

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Beste mensen,
Hoe kan ik met een macro in een niet versleuteld bestand kopieren en vervolgens plakken in een niet versleuteld ander bestand, beide bestanden staan onder de zelfde map ? (Excel 2010).
Als dat moet kunnen wie wil dan zo vriendelijk zijn voor mij deze macro te maken?
Vr.groet, romian

Doe de bewuste handelingen een keer en laat de macrorecorder meelopen.

Het is niet zomaar even een macro schrijven, wat op zich niet zo moeilijk is voor deze materie, maar allereerst moeten beide bestanden geopend zijn en hier beginnen de vragen al
1. Is het doelbestand geopend of moet hierop gecontroleerd worden en eventueel geopend
2. Waar, wat en hoe moet er gekopieërd worden
3. Moet het doelbestand na de actie open blijven of moet het gesaved en gesloten worden

Rob, zonder macro gaat dat prima maar met macro de macrorecorder krijg ik foutmelding 9 (Het subscript valt buiten het bereik). Dat is mijn probleem !
Bij fout opsporing zie je dan dat de macro vast loopt bij het openen van een ander bestand.

Warme bakkertje, ik begrijp dat er meer bij komt kijken maar als ik de formule weet hoe ik via een macro een ander bestand kan openen denk ik dat ik er dan wel uit kom, wil je die mij geven, al vast bedankt! romian

Laatst bewerkt:
Gewoon het pad en de naam aanpassen en meer heb je niet nodig om een bestand te openen.
Code:
Workbooks.Open ("D:\Mijn documenten\Zaak\Faktuur\Factuurlijst.xls")
of
Code:
Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "Tsoccer.xls"
Hier moet je enkel de naam aanpassen, op voorwaade dat beide in dezelfde directory staan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan