Goedemiddag heren,
Ik ben bezig met het volgende maar kom er uiteraard niet uit.
Ik wil een kolom kopieren en in een ander tabblad op een lege plek, maar specifieke plek toevoegen.
Het gaat als volgt. Ik sta in een tabblad die de naam heeft van een client. In dat tabblad worden een aantal metingen gedaan en daaraan moet steeds een nieuw (aantal) kolommen worden toegevoegd op een specifieke maar lege plek naast de al gevulde kolommen. Die kolommen die ik wil toevoegen moet ik dan kopieren vanuit tablad Template.
Ik was van plan om een knop toe te voegen op ieder client tabblad.
Je werkt in je actieve sheet op dat moment, drukt daar op de knop (ieder tabblad van een client krijgt dus een eigen knop (voeg nieuwe meting toe) en er komt een kolom (een paar kolommen) gevuld met de gevraagde metingen bij.
Ik heb begrepen dat ik kan zoeken naar de laatste 'datum' in rij twaalf. Dan er cellen bij optellen en verschuiven en dan daar te plakken. Maar hoe geen idee
Ik hoop dat jullie een macro voor mij weten
Bekijk bijlage Metingen.xlsx
Ik ben zelf nu tot hier:
Sub voegmetingtoe()
'
' voegmetingtoe Macro
'
Dim strSheetName As String
strSheetName = ActiveSheet.Name
Sheets("Template").Select
Range("Q9:Y34").Select (is altijd dezelfde range)
Selection.Copy
Sheets(strSheetName).Select
' Range("Z9").Select Vervang dit door te zoeken in rij12 naar de laatste 'datum' en daar bij optellen en verschuiven
ActiveSheet.Paste
End Sub
Ik ben bezig met het volgende maar kom er uiteraard niet uit.
Ik wil een kolom kopieren en in een ander tabblad op een lege plek, maar specifieke plek toevoegen.
Het gaat als volgt. Ik sta in een tabblad die de naam heeft van een client. In dat tabblad worden een aantal metingen gedaan en daaraan moet steeds een nieuw (aantal) kolommen worden toegevoegd op een specifieke maar lege plek naast de al gevulde kolommen. Die kolommen die ik wil toevoegen moet ik dan kopieren vanuit tablad Template.
Ik was van plan om een knop toe te voegen op ieder client tabblad.
Je werkt in je actieve sheet op dat moment, drukt daar op de knop (ieder tabblad van een client krijgt dus een eigen knop (voeg nieuwe meting toe) en er komt een kolom (een paar kolommen) gevuld met de gevraagde metingen bij.
Ik heb begrepen dat ik kan zoeken naar de laatste 'datum' in rij twaalf. Dan er cellen bij optellen en verschuiven en dan daar te plakken. Maar hoe geen idee
Ik hoop dat jullie een macro voor mij weten

Ik ben zelf nu tot hier:
Sub voegmetingtoe()
'
' voegmetingtoe Macro
'
Dim strSheetName As String
strSheetName = ActiveSheet.Name
Sheets("Template").Select
Range("Q9:Y34").Select (is altijd dezelfde range)
Selection.Copy
Sheets(strSheetName).Select
' Range("Z9").Select Vervang dit door te zoeken in rij12 naar de laatste 'datum' en daar bij optellen en verschuiven
ActiveSheet.Paste
End Sub
Laatst bewerkt: