Kopieren van externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

HCHenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Als ik een video opname wil overzetten van de ene externe h.s naar een andere krijg ik de melding, niet genoeg geheugen, terwijl er bijna 10X zoveel geheugen is.Van alles geprobeerde, maar lukt niet.Wie kan mij helpen?

het word tijdelijk op de vaste pc in het werkgeheugen opgeslagen,
zet de film van de ext. HD eens op je vaste pc, en daarna op de nieuwe HD

?

zet het film bestand op je pc,, (hardeschijf in je pc,.. waarschijnlijk je C:/ schijf)
zet daarna vanaf de C:/ schijf de film naar je andere hardeschijf.

De vraag van Gerwag is de juiste: Is de harde schijf waar je het naartoe wil kopieren/verplaatsen geformatteerd in de FAT32 indeling, dan kunnen daar geen bestanden op die groter zijn dan 4 Gigabyte / stuk.

Zijn de te kopieren bestanden inderdaad groter dan 4 GB, én de harde schijf waarnaartoe je wilt kopieren/verplaatsen geformatteerd in de FAT32 indeling, dan lukt dat dus niet.

Het is (gelukkig) wel mogelijk om FAT32 schijven om te zetten naar NTFS, waar die 4 GB beperking niet geldt. Dit gebeurt zonder dataverlies.
Stel dat die schijf die nu problemen geeft in FAT32 indeling is geformatteerd, dan kun je 'm omzetten naar NTFS indeling via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k convert <schijfletter> /fs:ntfs
Dus stel als voorbeeld dat die FAT32 partitie de schijfletter F: heeft, dan wordt het dus:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k convert F: /fs:ntfs

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan