• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van formule in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

toshibame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hallo,

ik heb een klein vraagje waarvan ik niet weet hoe dat in Microsoft Excel 2007 moet. Stel ik heb een rijen 1 t/m 5 en daar staan in kolom A een getal. Dan krijg ik dus A1 = #, A2 = #, A3 = #, A4 = #, A5 = #. Hetzelfde doe ik met kolom B. Nu heb ik twee getallen. In kolom C zou ik graag willen dat er een bepaalde formule wordt uitgevoerd, laten we zeggen "=A1 / B1". Dan komt er dus in C1 = A1 / B1 en C2 = A2 / B2 en C3 = A3 / C3 enzovoorts.

Nu vroeg ik me af hoe ik dit kon doen zonder voor elke C1 en C2 dat in te voeren. In mijn voorbeeld is het niet erg om ze met de hand in te voeren maar voor een document dat ik heb zijn er 100 regels :(!

Dank u wel voor uw reactie!

Vul de gewenste formule in C1 in, en als alle zinvolle rijen in kolom B gevuld zijn, dubbelklik dan op de vulgreep.
de vulgreep is het kleine zwarte vierkantje rechtsonder de actieve cel.
Dusssss: klik op C1, dubbelklik op de vulgreep en klaar!

Deze actie loopt door tot aan de eerste lege cel in kolom B.

Richard

Oh mijn god! Inderdaad super simpel! Dank u wel voor deze tip!

Geweldig!

Die Hulp is wel erg hoog gegrepen, maar beter is er niet!
Wil je je vraag nog op opgelost zetten?

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan