• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren van geprogrammeerde checkboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elodie

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
wie zou mij kunnen helpen om deze tabel te kunnen maken?

Ik zou bij het invullen van een naam van een leerling (bijvoorbeeld: christine, ils of david) deze willen quoteren, en hiernaast een opmerking typen.

Nu heb ik op dit forum een manier gevonden waarop ik ervoor kan zorgen dat slechts 1 vakje kan aangevinkt worden, maar nu zocht ik een manier zodat ik deze kan kopiëren. Zodat ik niet telkens opnieuw deze code zal moeten typen.

Wanneer ik dan de opmerking achter de quotering typ, zou deze moeten worden geplaatst in het tabblad per leerling. Hiermee bedoel ik dat ik een functie zoek welke kijkt naar de naam van de leerling vooraan en deze dan vergelijkt met de namen van de tabbladen en vervolgens in het juiste vakje zet.

Ik hoop dat het jullie wel lukt.

Alvast hartelijk dank voor het proberen!

Bijlagen

Zou iemand misschien een deel van het probleem kunnen oplossen ?

Kan ik deze formule ook gebruiken voor een bestand met de naam die in kolom A getypt wordt met tabblad "blad1"
zou dit dan iets in de vorm zijn van:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 And Target.Offset(0, -5) <> "" Then C:\Documents and Settings\evanaken\Desktop\systeem\werf\fiches materieel\(Target.Offset(0, -5)Worksheets(Blad1).Range("A1").Value = Target
End Sub

Kan iemand deze formule verbeteren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er vanuit dat het bestand niet geopend is.

Code:
If Target.Column = 6 And Target.Offset(0, -5) <> "" Then
    Workbooks.Open "C:\Documents and Settings\evanaken\Desktop\systeem\werf\fiches materieel\" & Range("A" & Target.Row).Value
    With Workbooks(Range("A" & Target.Row).Value)
        .Worksheets(1).Range("A1").Value = Target
        .Close Savechanges:=True
    End With
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

super!
dank u wel!
enkel krijg ik op de gekleurde regel een foutmelding, wat zou dier fout aan kunnen zijn?

Code:
    Workbooks.Open "C:\Documents and Settings\evanaken\Desktop\systeem\werf\fiches materieel\" & Range("A" & Target.Row).Value
    End With
End If
End Sub

groetjes x

Laatst bewerkt door een moderator:
wat de checkboxen betreft is het enkel de bedoeling dat er per rij nooit meer dan 1 checkbox kan aangevinkt zijn.
Daar moet toch een code voor bestaan...

super!
dank u wel!
enkel krijg ik op de gekleurde regel een foutmelding, wat zou dier fout aan kunnen zijn?

End With
End If
End Sub

groetjes x

Zo kan het ook:

Code:
    With Workbooks(Workbooks.Count)
    End With
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

wat de checkboxen betreft is het enkel de bedoeling dat er per rij nooit meer dan 1 checkbox kan aangevinkt zijn.
Daar moet toch een code voor bestaan...

Waarom gebruik je geen optionbuttons? Die zijn daar speciaal voor gemaakt.
Deze zou je in een frame kunnen zetten zodat bij het selecteren van een optionbutton automatisch de andere optionbuttons van de frame worden uitgezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

GEWELDIG!!
het werkt! super!

ik zal het direct eens proberen

alvast heel hard bedankt voor de hulp.

ik heb net de keuzenvakjes verwisseld met option buttons, maar hoe kan ik deze nu per regel scheiden, want wanneer ik nu op eender welke option button klik verdwijnt de vorige

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan