Kopieren van server naar client met Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhreakingDokus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus hopelijk staat deze vraag op de goede plaats:eek:!

Ik heb een probleem met het kopieren van files.
Ik wil files kopieren van een server naar een client met Windows Vista. In eerste instantie verloopt het kopieren goed maar na ongeveer 85% gekopieerd te hebben stopt het kopieren totaal, draait het proces terug en is er helemaal niks naar de client gekopieerd.
Foutmeldingen geeft hij niet, dus daar kan ik niet op zoeken.

Dit probleem heb ik bij meerdere clients (die allemaal Windows Vista draaien) in mijn netwerk al gehad, en bij alle anderen heb ik de NVLM-settings van het "LAN Manager Authentication Level" gewijzigd naar "Stuur LM & NVLM met NVLM2-ondersteuning". Daarmee was het probleem bij de andere clients opgelost.
Alleen bij deze client heeft dat geen effect.

Wie kan mij helpen?? Mocht er nog informatie nodig zijn om mijn probleem te kunnen oplossen hoor ik het graag!

Groet, PhreakingDokus
 
Laatst bewerkt:
Een aantal vragen.

Welke versie van Vista draait de client.?
Welke FTP software gebruik je?
Kopieer je vanaf de Vista machine of vanaf de server naar de vista machine?
Is het steeds bij hetzelfde bestand?
Zijn er grote verschillen tussen de machine waar je eerdere oplossing niet hielp en de overige machines?
 
- Mijn client draait Microsoft Windows Vista Business 32-bit

- Ik gebruik geen FTP-software. Ik kopieer het gewoon met de Windows functies "Kopieren" en "Plakken. (Zou FTP-software helpen??)

- Ik kopieer van de server (Windows Server 2003) naar de Vista-machine

- Het is inderdaad steeds bij dezelfde bestanden

- Er zijn geen verschillen, de machines zijn allemaal hetzelfde.
 
Ok, ik dacht dat het een FTP probleem was omdat je het over clients en servers had.:rolleyes:

Het gebeurt dus steeds bij hetzelfde bestand / bestanden, dus met andere bestanden gaat kopieren goed? heb je al eens geprobeerd dezelfde bestanden naar een andere machine te kopieren?

Kopieer je vanaf een share op de server? zo ja, staan de rechten van deze share goed ingesteld, ook van de onderliggende mappen?

Heeft deze vista machine dit probleem alleen bij een bepaalde map / share op een bepaalde server? of gaat het bij alle mappen / servers fout?
 
Met andere bestanden kopieren gaat het gewoon goed;

Ik heb geprobeerd dezelfde bestanden naar een andere machine te kopieren, en dat lukt ook gewoon. In principe hadden alleen de systemen met Windows Vista als besturingssysteem er last van, en dat heb ik toen (op 1 na dus) verholpen door die wijziging in de NVLM-settings door te voeren. Dat heeft toen het probleem verholpen, behalve op dit ene systeem;

Ik kopieer niet van een share op de server;

Het systeem (Vista) heeft het probleem alleen met (een) bepaalde map(pen) op 1 server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan