• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van sheet naar sheet op basis van voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eucalypta

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2017
Berichten
5
Beste Forumleden,

Wat ik zoek:
Een formule die waardes die aan een bepaalde voorwaarde voldoen (in dit geval de maandnaam of het weeknummer) kopieert van het werkblad INVOER naar het werkblad January en wk 01. En dat alleen doet als die voorwaarde waar is.

Wat ik al heb geprobeerd:
=if($D2="leeg";"";INDEX(INVOER!D: D;$D2;1)). (Zonder spatie tussen: en D)
Deze geeft niet altijd het gewenste resultaat (zie bijlage) en stopt niet als de voorwaarde niet (meer) van toepassing is.

In de bijlage het bestand. Ik werk met Excel 2010, engelstalige versie.

Bekijk bijlage Test.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je op drie bladen dezelfde informatie? Kijk eens naar filters en/of draaitabellen.
 
Bedankt voor je reactie.:)
De waarden werden gekopieerd naar respectievelijk een sheet maand en een sheet week om op basis van die informatie per maand/week te kunnen zien wat de resultaten zijn. Op basis van deze informatie worden dan pivot tabellen gemaakt die weer de basis zijn voor pivot grafieken.
Ik heb het nu opgelost door twee kolommen helemaal vooraan in te voegen voor het maand- en weeknummer. Op basis daarvan worden de tabellen voor de maand/week gelijk gevuld met informatie zonder, inderdaad onnodige, extra werkbladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan