Egbert12345
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 dec 2010
Beste forummers, geruime tijd geleden heb ik onderstaand probleem al eens voorgelegd, maar het antwoord was mij niet duidelijk.
De tekst van de macro heb ik een keer van iemand gekregen via helpgroepen via Outlook, maar die groepen bestaan helaas niet meer.
Wat doet de macro? Opent diverse worddocumenten en kopieert de data naar Excel. Voorheen werkte ik per word2003 onder windows vista en verliep het probleemloos.
Momenteel werk ik met word2010 onder windows7 en nu werkt de macro niet meer. Ik heb wel enig verstand van VBA, maar dit gaat boven mijn pet. Mij is verteld dat
het te maken heeft met hoe word in deze macro is benoemd.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Met vriendelijke groet
Egbert
De tekst van de macro heb ik een keer van iemand gekregen via helpgroepen via Outlook, maar die groepen bestaan helaas niet meer.
Wat doet de macro? Opent diverse worddocumenten en kopieert de data naar Excel. Voorheen werkte ik per word2003 onder windows vista en verliep het probleemloos.
Momenteel werk ik met word2010 onder windows7 en nu werkt de macro niet meer. Ik heb wel enig verstand van VBA, maar dit gaat boven mijn pet. Mij is verteld dat
het te maken heeft met hoe word in deze macro is benoemd.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Met vriendelijke groet
Egbert
Code:
Sub Kopieer_Word_agendaregels_BBS()
Dim wordProgr As Word.Application
Dim excelProgr As Excel.Application
Dim excelDocument As Excel.Workbook
Dim wordDocument As Word.document
Dim locatieWordBestand As String
Set excelDocument = ActiveWorkbook
Set excelProgr = GetObject(, "Excel.Application")
DitPad = ActiveWorkbook.Path: zijpad = "\data mgmtinfo\": DirDatabestand = DitPad & zijpad: bestand = "agenda.xls"
Set wordProgr = CreateObject("Word.Application")
Application.ScreenUpdating = False: Application.DisplayAlerts = False
check_bestand = 0
On Error GoTo gereed
Workbooks(bestand).Activate
For A = 1 To 50
check_bestand = check_bestand + 1
Workbooks(bestand).Activate
Sheets.Add: ActiveSheet.Name = "agenda" & check_bestand & "":
locatieWordBestand = DirDatabestand & "Overzicht Beheeracties" & check_bestand & ".doc"
Set wordDocument = wordProgr.Documents.Open(locatieWordBestand)
With wordProgr: .Visible = True: .Selection.WholeStory: .Selection.Copy: End With
With excelProgr: .Sheets("agenda" & check_bestand & "").Select: End With
Range("A1").Select: ActiveSheet.Paste: Range("A1").Select:
Next
gereed:
Sheets("agenda" & check_bestand & "").Delete ' dit bestand is aangemaakt na de error en moet verwijderd worden
wordProgr.Visible = True: wordProgr.Activate:
wordProgr.DisplayAlerts = False: wordDocument.Close False: wordProgr.Quit False
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: