• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren zonder opmaak afdwingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campesino

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een rooster in excel gemaakt. Hierin heb ik invulling afgedwongen door gegevensvalidatie. Verder heb ik het blad beveiligd. Gebruikers kunnen hierdoor alleen cellen invullen door gegevens vanuit de validatielijst. Deze gevalideerde gegevens kunnen echter ook gekopieerd worden naar andere cellen. Hierdoor wordt de opmaak ook overschreven. Kan ik op een bepaalde manier afdwingen dat gebruikers bij kopieren en plakken standaard alleen waarden plakken?

Dank voor jullie hulp

Dankje voor je reactie.

Op andere fora zie ik wel voorbeelden van code waarmee dit moet lukken. Het is me echter nog niet gelukt om dit werkend te krijgen. Het meest belovende voorbeeld is hieronder te vinden.

http://www.siddharthrout.com/2011/08/15/vba-excelallow-paste-special-only/

Als ik deze code meeneem krijg ik echter de melding 'ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument'. Hebben jullie een idee wat hier misgaat en hoe ik deze code werkend krijg? Ik maak gebruik van een Nederlandstalige excel 2010 versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan