Opgelost Koppel URL met voipbuster

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Als ik dat doe veranderen de url-pictogrammen (nos.nl e.d.) op mijn bureaublad ook in die van voipbuster. Dat kan ik niet verklaren.

Lekker heldere vraag......
Of moet ik dit als reactie zien die abusievelijk als nieuw topic is geplaatst?

Waarom reageer je als je er geen verstand van hebt?

Ik heb een map met allemaal URL's waar de URL bijvoorbeeld callto://00319005002021/ e.a. zijn. Heeft altijd gewerkt en plotseling niet meer. Kon niet meer openen/bellen!!! Opnieuw gekoppeld maar de pictogrammen van de normale internetsnelkoppelingen wijzigden ook in het telefonie pictogram. Dat is vervelend.

Waarom reageer je als je er geen verstand van hebt?
Heb je bier op ofzo? Waaruit moet blijken dat ik er geen verstand van hebt? Ik geef alleen aan dat je topicstart een beetje merkwaardig is.

Kan je het ook vriendelijk houden, en dit niet meer doen? Vind ik behoorlijk vervelend en denigrerend.

Alvast bedankt!
Ik heb een map met allemaal URL's waar de URL bijvoorbeeld callto://00319005002021/ e.a. zijn. Heeft altijd gewerkt en plotseling niet meer. Kon niet meer openen/bellen!!! Opnieuw gekoppeld maar de pictogrammen van de normale internetsnelkoppelingen wijzigden ook in het telefonie pictogram. Dat is vervelend.
Wel vreemd dat die pictogrammen ook meeveranderen. Hoe linken die snelkoppelingen dan?

Even benieuwd, hoe staat het "callto" protocol gekoppeld?

Bij de "Apps" instellingen in Windows te vinden in het instellingen menu vind je de "Standaard Apps" als je hier zoekt naar "callto" staat het dan gekoppeld aan VoipBuster?

Hoe staat dit bij het standaard browser en de "http", "https" protocolen ingesteld? Toch niet ook naar VoipBuster? Want dat zou verklaren warom alle web url icoontjes veranderd zijn.

In Voipbuster is die gekoppeld met callto. Nooit gewijzigd. Echter ze openden niet. Toen > Openen met en daar stond Voipbuster niet bij. Wel Voipconnect. Dus geen juiste keuze.

Maar goed, laat verder maar zitten. Windows/MS moet altijd de zaak verzieken. Ben al ruim vijf uur bezig en alles staat goed volgens mij. Blijkbaar is door de installatie van VoipConnect, Voipbuster van de pc verdwenen wat natuurlijk niet waar is. Heb nu onnodig tegoed gekocht voor VoipConnect.

Heb je dan enige verklaring voor het feit dat er vele miljoenen mensen gewoon met Windows kunnen werken en het er sterk op lijkt dat jij (en Dukkel) continue problemen hebben?

Van wat ik uit de diverse topics kan halen heb je zo'n beetje elke instelling in windows aangepast of er een of andere vage tool op losgelaten. Niks mis mee, maar accepteer dan ook dat je tegen problemen aan kunt lopen. Hoort erbij als je gaat knutselen.

Totaal verkeerde aannames. Kijk, Aar die trekt altijd bij vragen/problemen in twijfel wat topicstarters zelf doen. Wat heb je zelf gedaan zegt hij dan?

Ik kom altijd direct met concrete oplossingen als dat kan! Ik moet dan ook vaak een half uur zoeken maar dat doe ik gewoon.

Als ik vijf uur met de titel (zie topic) bezig ben om dat op te lossen dan hoor je liever geen op- en aanmerkingen maar krijgt liever een concrete oplossing.

Het is onjuist dat ik Instellingen wijzig. Als het goed werkt moet je dat niet doen. Ik heb ook totaal geen moeite met de problemen van Dukkel (hij leert een hoop) maar heel veel moeite met zijn gebrekkige informatieverstrekking.

Geef eens antwoord op de vraag, hoe het kan dat VoipBuster niet meer onder > Openen met staat terwijl de app op de pc staat? Dat is toch iets vrij simpels! MS verwijst naar de Store!
Wat heb ik daar te zoeken? Helemaal niets. Ik zou moeten kunnen bladeren naar de Voipbuster.exe, dan zou je nog verder kunnen komen.

Feit is dat ik VoipConnect heb geïnstalleerd. Deze kende namelijk destijds een goedkoop tarief voor 06 nummers die toen 0,25 p/m kosten.
Blijkbaar heeft die de zaak gewijzigd aangezien VoipBuster niet meer wordt herkend. Ik kan gewoon bellen met VoipBuster. Dus nu de contacten naar Connect geëxporteerd en de URL's openen denk ik wel.

Ik kan Aar niet helemaal ongelijk geven. Het aantal keren dat gebruikers liegen (ja, bewust). Heb je de pc herstart, ja. Uptime 6 maanden. Is er stroom, ja. Kom je aan in een donker gebouw. En ga zo maar door. Dus enige slag om de arm bij antwoorden hou je wel na een tijdje.

Waarom iets wel of niet zichtbaar is kan ik alleen beantwoorden als ik over de broncode van Windows zou beschikken. Dan nog zou het mij vele jaren kosten om deze helemaal door te nemen. Antwoord kan ik dus niet geven.

In Windows 11 is de optie om op je lokale pc te zoeken verder weg gestopt.

Bij mij is het momenteel. Openen met->Een andere app kiezen -> Helemaal naar beneden scrollen -> Een app op de pc kiezen.
Als jij die optie niet ziet dan moeten we ons daar op richten om op te lossen.

Terug
Bovenaan Onderaan