koppelen achtergrondkleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
2
Hallo wizzkids,

Ik ben bezig met een website. De opzet is simpel: boven een (vast) frame met een logo en een tabel met daarin de menubalk, onder een frame voor de verschillende pagina's.
Ik wil nu de achtergrond van de tabel (!! niet de hele pagina) in het bovenste frame laten meeveranderen met de achtergrondkleur van de pagina die wordt geopend in het onderste frame.
Kortom: Ik wil de achtergrond kleur van de tabel in het ene frame koppelen aan de achtergrondkleur van de hele pagina in het andere frame.

Kan dit en zoja, hoe?

Bas
 
Zie de bestanden in de bijlage. Komt op volgende neer: javascript functie in bestand met het menu en deze bij het laden van elke pagina aanroepen met de achtergrondkleur van de pagina.
 
bijlage niet te openen

Beste Frans,

Bedankt voor je antwoord: ik dacht ook al dat het op die manier (aanroepen van property van ene pagina in de andere) moest, alleen wist ik niet of en hoe het werkte.
Je bestand kan ik niet openen (te weinig rechten of zo; ik ben ingelogd). Zou je e.e.a. kunnen weergeven als tekst in een reply in deze thread of via een bericht toe kunnen sturen?

Bedankt!



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat de bijlage niet goed werkt, ik zal het even plaatsen:

index.html (de frameset)
HTML:
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<frameset rows="200,600">
<frame name="menu" src="menu.html">
<frame name="pagina" src="pagina.html">
<noframes>

</noframes>
</frameset>
</html>

menu.html
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Pagina 1</title>
<script language="javascript">
<!--
function veranderBG(kleurcode)
{
	document.getElementById('menutabel').style.background = kleurcode;
	return true;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<table id="menutabel" style="border:1px solid #000000; background-color: #ff0000">
	<tr>
<td><a href="pagina.html" target="pagina">Pagina 1</a></td>
<td>Pagina 2</td>
<td>Pagina 3</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

pagina.html
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Pagina 1</title>
</head>
<body style="background:#ffcc00;" onload="top.menu.veranderBG(document.body.style.background);">
Pagina 1.
</body>
</html>

vervolgpagina's gelijk aan boven maar andere kleurcode in de body.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan