Koppelen CSV-Files

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo,

In een scada/visualisatie-pakket worden CSV-bestanden aangemaakt met logging-gegevens (temperaturen, drukken, hoeveelheden,....). Om deze gegevens te kunnen analyseren ga ik het CSV-bestand koppelen in access (formulier en uit wincc_progr) en de gekoppelde tabel staat in wincc-data. Bij het koppelen wordt aangegeven welk type van veld het is (tekst of datum of numeriek, ....) . Zo wordt bepaald dat de kolom "F12 volume (kg)" (47ste kolom uit het csv-bestand) een datum-veld is en eigenlijk gaat het om gewichten (gebroken getallen). Op welke manier kan ik aangeven dat het hier niet gaat om een datum-veld?

Graag hoor ik van jullie. Bedankt alvast voor het mee-denken.

Opmerking: de zip-file best unzippen in een map c:\20080318

Bijlagen

als je die csv file linkt (rechtsklikken) dan kan je opgeven wat voor type elke kolom is. Let op de GEAVANCEERD knop, daarmee kan je je definitie opslaan door het een naam te geven.
Die kan je met het commando Transfertext weer opgeven!

Enjoy!

Beste Guus,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Wat je schrijft klopt helemaal, maar dit kan enkel wanneer je 'handmatig' de tabel koppelt.

In mijn geval wordt de tabel gekoppeld vanuit de code. Hier kan ik, volgens mij, nergens aangeven van welk formaat de velden zijn. Mocht dit kunnen hoor ik het graag.

de eerste keer de je het handmatig. dan maak je die specfikatie aan.
daarna kan je in vba met het commando
Code:
docmd.transfertext ...
je gesavede specificatie file opgeven.

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan