koppelen domein naam naar ziggo webspace?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik heb bij: intention een doemein naam geregistreerd en deze is aangemaakt.
Nu staat deze domein dus: hier. Ik heb een gratis hosting van ziggo.

Maar nu? ik kom niet in de webspace. hoe dan ook ik geraak niet ingelogd. op de een of ander manier pakt hij het wachtwoord niet, of is de gebruikersnaam verkeerd. ik weet zeker dat het juist is, maar het lukt me niet. is fout van ziggo lijkt mij. maar hoe kan ik nu die domein naam die ik heb geregistreed koppelen aan mijn bestaande ziggo webspace????

mijn ziggo webspace is nog momenteel:

klik hier

hoe zorg ik ervoor als je www.sorpres-online.nl intypt je ook het daad werkelijke kan zien wat je nu dus op http://members.ziggo.nl/sorpresa ziet?????

Dat ga je met een gratis abonnement bij Ziggo niet (direct) kunnen realiseren.
Reden: Op members.ziggo.nl draaien honderden websites, waaronder die van jou. Iedere gratis ziggo homepagina staat namelijk een 'submap', vandaar (voor jou) de aanroep http://members.ziggo.nl/sorpresa)

Enige manier om dit evt. mogelijk te maken is gebruik maken van een doorverwijs-website (ook wel website met redirect genoemd), die bezoekers van www.sorpresa-online.nl doorverwijzen naar http://members.ziggo.nl/sorpresa
Informeer of intention zoiets aanbiedt.

Andere mogelijkheid is om je website te migreren naar webhosting. Dat betekent dus een uitbreiding van het huidige abonnement (als intention ook webhosting aanbiedt) óf een abonnement bij webhosting bedrijf.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• foto2.jpg
    foto2.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 187
  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 152
Lijkt inderdaad op hetgeen waar ik het over had ja. Probeer het uit, zou ik zo zeggen.

Begin met DNS (tweede bijlage) via subdomein toevoegen het subdomein www aanmaken.

Daarna (eerste bijlage) de forwarding instellen.
Subdomein: www
Bestemming: http://members.ziggo.nl/sorpresa
Titel: <bedenk zelf iets moois>
Metatag description: <bedenk zelf een mooie omschrijving van je site>
Metatag keywords: <bedenk zelf een paar kernwoorden van je site>

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij aanbieders als UPC en Ziggo is het koppelen van een domeinnaam aan je homepageruimte meestal niet mogelijk.
Informeer hierover bij Ziggo

Ik mag niet ja-maren... ;)
Ja, maar de domeinnaam staat niet bij Ziggo, dus die kan toch niet verhinderen dat de registrar van een domeinnaam (intention.nl) dat domein laat forwarden/redirecten naar de Ziggo-webspace?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik mag niet ja-maren... ;)
Ja, maar de domeinnaam staat niet bij Ziggo, dus die kan toch niet verhinderen dat de registrar van een domeinnaam (intention) dat domein laat forwarden/redirecten naar de Ziggo-webspace?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Inderdaad, gewoon je domeinnaam kopen bij een webhost (dus geen Ziggo).
P.s. Terwijl ik dit bericht schrijf hoor ik de Ziggo reclame voorbij komen op 3FM:d

Joep

Ja maar :P ..... er is toch niets tegen 'informeren' bij je provider? Weet je het in elk geval zeker ...
Weet in elk geval dat het bij xms-net niet kan, terwijl je een homepageruimte hebt van 100Mb ...

Nee, informeren kan nooit kwaad (als de helpdesk-medewerkers voldoende know-how hebben).

En verder: ja, maar ... kan een provider waar je webspace zit, verhinderen dat een domeinnaam wordt doorgekoppeld naar die webspace (als de domeinnaam ergens anders is ondergebracht)?
Dan zou Ziggo een soort WhoIs op de domeinnaam moeten uitvoeren, om de webspace te blokkeren als die domeinnaam niet door henzelf is geregistreerd. Kan dat?

kan een provider waar je webspace zit, verhinderen dat een domeinnaam wordt doorgekoppeld naar die webspace (als de domeinnaam ergens anders is ondergebracht)?
Dan zou Ziggo een soort WhoIs op de domeinnaam moeten uitvoeren, om de webspace te blokkeren als die domeinnaam niet door henzelf is geregistreerd. Kan dat?

ziggo heeft toch alle beheer?

lijkt mij dat hun het dus kunnen blokeren. hoewel ik altijd websites hebt gehad op de webspace van ziggo, maar terwijl me domein naam www.dot.tk is. bij tk verwijsde ik de site door naar ziggo.

kreeg nooit problemen hiermee.

volgens de site van ziggo bieden hun geen ondersteuning voor websites. wel hoe webspace te gebruiken.

ik dacht ff simpel. bij ziggo inloggen en me geregistreede doemein naam daar ergens te kopelen. niet dus :confused:

Nu de vraag idd of die intention ondersteuning bied voor ziggo webspace te koppelen aan mijn geregistreede domein naam. anders word het idd webruimte erbij te nemen.

die doorverwijzing werkte niet. maar ga ff mailtje sturen naar intention. weet ik t zeker.

bedankt voor de reacties.

Ja, contact met intention.nl lijkt me het beste. Want ze zeggen:
  • Volledig en uitgebreid DNS beheer (Zelf uw DNS zonefile beheren).
Daar zal het dus bij het redirecten op een of andere manier mis gaan, en als het goed is kunnen ze dat zo uitleggen.

Succes!
CSShunter

Wellicht moet je even wachten totdat de DNS-aanpassing (2de bijlage) helemaal doorgevoerd is. Daar kán enige tijd overheen gaan, maar hopelijk zal het contact met de domein-hoster (intention) je duidelijk maken hoeveel tijd hier overheen gaat.

Tijs.

Overigens krijg ik gewoon verbinding op www.sorpresa-online.nl
Resolvet als 87.239.8.18
Ik gebruik 8.8.8.8 als DNS-resolver (die van Google dus).

Zie hieronder (en als bijlage) welke pagina ik te zien krijg (verkleind, zodat het qua grootte geaccepteerd wordt op het forum).
@topic-starter: Lijkt mij dus dat die voorverwijzing/forwarding/redirect gewoon prima werkt! Je moet alleen even geduld hebben voordat de DNS-wijzigingen bekend zijn bij jouw resolver...

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=131643&d=1308946689[/smallimg]

Tijs.

Bijlagen

• sorpresa.JPG
    sorpresa.JPG
    74,3 KB · Weergaven: 978
Laatst bewerkt:
ja het ging zoals je omschreef.

had in het kader van de doorverwijzing iets verkeerd gedaan,

volgens jou moest ik www intypen.

wat had ik voorheen gedaan? www.sorpresa-online.nl

werd dus werkelijk: http://www.sorpresa-online.nl.sorpresa-online.nl

haha pagina niet gevonden. nee logish!:o

toen dacht ik ff het volledige adres in te geven van ziggo. ook dat werkte niet.

en ik maar denken he.... waarom alleen een www invullen??????

ja hoor kijk ik goed. ik vul www in en je ziet er naarst staan .sorpresa-online.nl

jaaaa nu lukte het wel idd.........

tnx, helemaal super zo. bedankt!!!!!!!!!!!!!:thumb:

edit:

1 ding is me niet duidelijk eraan en weet niet welke beste methode is om aan te vinken. maare moet hij nu op:

Frame forwarding: Domein blijft zichtbaar in adresbalk.
Direct forwarding: Doorgestuurde domein is zichtbaar in adresbalk.
'301 Moved' forwarding: Doorgestuurde domein is zichtbaar in adresbalk, beste voor zoekmachines (werkt ook met directories!).

welke van deze 3 is beste keuze in mijn geval??????

Je wilt natuurlijk niet hebben dat in de titelbalk http://members.chello.nl/sorpresa komt te staan zodra de bezoekers zijn geredirect, hè...
Vandaar dat mijn instructie gewoon gebruik maakte van de standaard-suggestie (welke Frame is).
[Opmerking: Wél kan het zijn dat als er op links op die pagina wordt geklikt dat dan alsnog de titelbalk verandert.]
Ik zou zeggen: Experimenteer met Frame en Moved (afhankelijk van de resultaten m.b.t. zoekmachines en mijn opmerking hierboven).

Even een opmerking: Mijn instructie gaf duidelijk aan dat je www moest invullen in het DNS-gedeelte. Dat je (eerst) wat anders hebt geprobeerd dan wat ik aangaf moet dan niet leiden tot de terugmelding "die doorverwijzing werkte niet. ": Je hebt gewoon de instructie niet gevolgd! Dat vind ik ergerlijk en zonde van mijn tijd en die van de andere helpers.
Later heb je toch gewoon gedaan wat ik schreef, en het werkte gewoon.
Samenvattend: Vraag geen advies zonder het op te volgen. En ga zeker niet de adviezen op je eigen manier opvolgen en dan een terugmelding geven dat de (originele) instructie niet werkt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi.

Nee hoor ik volgde juistw el je raad op.

ik zei en bedoelde dat ik dit vooraf ook al gezien had die doorverwijzing, maar niet wist hoe?

en vul die bij die dns het volledige adres in ipv www

is gewoon een foutje dat ik maakte bij het intypen, heeft niks te maken met je raad op te volgen.

Ik wil je juist enorm bedanken dat je me geholpen hebt zoals je zelf omschreef in het 2e bericht van jou. dus je raad volgede ik wel degelijk op. ik wist vooraf eerst niet hoe het moest en werkte vandaar me vraag hoe dan wel????

afijn...... het werkt en het is opgelost.

bedankt allen.:thumb:

Afijn, goed dat je ermee geholpen bent, want dat was de bedoeling natuurlijk :D

Tijs.

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de website te updaten. en heb deze nu online gezet.

Nu valideer ik alle pagina's in de html en css validator. en alle 2 me website adressen. dus die van ziggo waar de website opstaat. en die van de domein naam die ik nu bezit.

Maar nu geeft de html validator (vind bij google) op de domein naam extreem veel fouten in de code. en bij ziggo dus niets.

ik heb dus bv me index pagina als 1e gevalideerd:

deze is via ziggo

en vind hier geen fouten.

dit is de domein naam via intention/

hier vind de validator dus veel fouten. terwijl eht de zelfde pagina is als die van ziggo.

nu blijkt:

de validator kiest automatisch voor de volgende instellingen als ik de pagina via de ziggo adres controleer:

Encoding: utf-8 (detect automatically)

Doctype: HTML 4.01 Strict (detect automatically)

en de validator kiest automatisch voor de volgende instellingen als ik de pagina van mijn domein naam controlleer van intention:

Encoding: iso-8859-1 (detect automatically)
Doctype: HTML 4.01 Transitional (detect automatically)

waarom geeft hij dan zoveel foutmeldingen als ik hem valideer van me domein naam?
en via ziggo niet?

Dat komt omdat jouw webpagina wordt 'vervreemd' als je via intention ernaar toe gaat. Als je de broncode van je hoofdpagina bekijkt als via intention wordt gegaan zie je ook dat er niet eens een doctype boven staat, dus gaat de validator zelf een waarde gokken.

Ik vermoed dat de keuze die je bij het omleiden/redirecten/forwarden gebruikt hebt met dit probleem te maken heeft.
Je zult nu Frame gekozen hebben. Er zijn (volgens jouw eerdere informatie) nog 2 andere keuzes beschikbaar: "Direct forwarding" en "'301 Moved' forwarding". Probeer eens een andere keuze, bekijk welke broncode dat oplevert en hoe de validator daar dan mee omgaat.

Tijs.

Er zijn (volgens jouw eerdere informatie) nog 2 andere keuzes beschikbaar: "Direct forwarding" en "'301 Moved' forwarding". Probeer eens een andere keuze, bekijk welke broncode dat oplevert en hoe de validator daar dan mee omgaat.

Tijs.

Nu probleem loos. heb hem meteen op "301 moved forwarding" gezet. schijnt volgens de informatie bij intention beste resultaat te zijn voor zoekmachines.

Ben blij dat er geen fouten meer in zitten. alleen jammer dat je dan de naam van de website niet meer ziet. Maar als je toch sorpresa-online in typt krijg je de pagina te zien, alleen dan via de adres van ziggo.

Om mijn verhaal af te ronden. (zal status alvast opgelost zetten) Vraag me af of ik nu verstandig aan hebt gedaan om een domein naam te nemen voor deze website.
Je zit er nu 1 jaar aan vast, het kost bijna niets, maar je ziet heel het adres niet meer. Maar het werkt wel als je het intypt.
Maar of ik nu gewoon:

dit adres had kunnen blijven gebruiken (via ziggo) of:

deze (via intention, alleen zie je nu niet) Daar twijfel ik nu beetje over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan