Koppelen Keuzelijst1 -> Keuzelijst2 -> Subform1

• Onderwerp starter Onderwerp starter BWE1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BWE1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik heb een formulier gemaakt genaamd "FR Artikelen Invoer". In de formulierkoptekst zijn 2 afhankelijke keuzelijsten opgenomen. In keuzelijst 1 (KZ1) kan er gekozen worden uit een "HoofdGroepArtikelId", bijvoorbeeld nummer 10 - PC. Vervolgens wordt in keuzelijst 2 (KZ2) de bijbehorende subgroepen getoond, genaamd "SubGroepArtikelId". Deze koppeling werkt met een AfterUpdate.

Private Sub KZ1_AfterUpdate()
Me.KZ2 = Null
Me.KZ2.Requery
Me.KZ2 = Me.KZ2.ItemData(0)
End Sub

Private Sub Form_Current()
Me.KZ1.Requery
Me.KZ2.Requery
End Sub

Private Sub Form_Load()
Me.KZ2 = Me.KZ2.ItemData(0)
Call KZ1_AfterUpdate
End Sub

Nu wil ik de keuze die gemaakt wordt in keuzelijkst 2 (KZ2) koppelen aan Subform1, oftewel alle van toepassing zijnde artikelen dienen getoond te worden.

Hoe krijg ik deze koppeling werkende?

Bij een tekstvak lukt het me wel d.m.v. de hoofd- en subvelden. Dit werkt echter nu niet.
Hoor graag.

Je zou zeggen dat je een requery moet doen op de recordset van het subformulier. Ik neem aan, dat je een criterium hebt in de recordsource van het subformulier?

Ik heb een subformulier gemaakt genaamd "FR Artikelen Invoer Subformulier". Het subformulier heeft als recordbron "TB Artikelen". In deze tabel zijn de volgende velden opgenomen:

ArtikelId
Omschrijving
Specificatie
SubGroepArtikelId

Het subformulier wordt gesorteerd op [TB Artikelen].ArtikelId

Het hoofdformulier "FR Artikelen Invoer" heeft als recordbrond "TB Artikelen Subgroep" met de volgende velden:

SubGroepArtikelId
Nummer
Omschrijving
Specificatie
HoofdGroepArtikelId

Bij een koppeling met een tekstvak volstaat het invullen van SubGroepArtikelId bij het hoofd- en subveld van de subform. Echter door de voorgaande koppeling met keuzelijst1 werkt dit niet.
Hoe werkt de requery op de recordset?

Je kunt voor het subformulier een query maken/gebruiken, waarbij je de waarde van de keuzelijst als criterium gebruikt. Je ziet dan, als het goed is, alleen de overeenkomende waarden in het subformulier. Om er voor te zorgen dat een andere keuze het subformulier opnieuw inleest, zet je op de <Na bijwerken> gebeurtenis van de keuzelijst een Requery. Iets als dit:
Me.[FR Artikelen Invoer Subformulier].Form.Requery.
of: Me![FR Artikelen Invoer Subformulier].Form.Requery.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan