• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelen keuzevakjes ???#$%@%

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobs74

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo Beste mensen op helpmij.nl

Aller eerst hoop ik dat iedereen een fijne kerst heeft gehad,:thumb:
Nu het volgende, ik probeer door middel van keuzevakjes getallen op te laten tellen in excel. (zie voorbeeld) echter het aan vinken werkt wel voor de juiste cellen echter het optellen werkt niet, mijn bedoeling is dat de geselecteerde waardes DMV de keuzevakjes opgeteld worden in het rode bereik kollom D en vervolgens in kollom E telkens het totaal min het verschil wat boven in wordt aangegeven. wie weet hier de passende formule voor,

Mvg O Jacobs.
en de allerbeste wensen voor 2009

Bijlagen

Code:
=SOM.ALS(A8:A13;WAAR;D8:D13)
Zonder haakjes om het woord 'WAAR' werkt het ook (beter?).
Als je het bestandje nl opent in een engelse versie van excel dan wordt 'WAAR' mee vertaald naar 'TRUE' en werkt hij dan ook.
Zet je haakjes om 'WAAR' dan wordt het niet mee vertaald en kijkt de formule naar het woord 'WAAR' en dat staat er dan nooit dus zal de som altijd 0 zijn

Bedankt voor de snelle reactie,
De formule die jullie geven klopt als een totaal bvb onderaan maar wat ik graag zou willen is dat ie elk rood vakje in de zelfde rij opteld bij de rest van de geselecteerde vakjes
maw elk keuze vakje die ik selecteer gaat de waarde naar het rode gedeelte en totaliseert hij ook daar met het voorgaande wat geselecteerd is:rolleyes:dus op elke rij weer in het rode vakje

Ik ben er uit hoor mensen, ik heb het op deze manier opgelost
=SOM.ALS(A11;WAAR;C11)+D10

op deze manier voegt excel in elke rij met een geselecteerd vakje de waarde toe plus het voorgaande totaal.

Toch wil ik jullie erg bedanken
de beste wensen en tot de volgende keer
O Jacobs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan