• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelen met een in cel genoemd tekstbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

peewmee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Ik heb een meetapparaat die per meting een honderdtal meetwaarden opslaat in een tekstbestand. De naam van het bestand kan ik zelf kiezen mits deze uniek is.
Nu wil ik in excel de meetwaarden in het tekstbestand uitzetten in een grafiek om bepaalde meetpunten te toetsen. Gaat op zich goed via externe gegevens importeren etc. maar dit vind ik eigenlijk teveel werk als dit regelmatig voorkomt.
Weet iemand hoe ik gegevens automatisch kan laten importeren als ik de naam van het tekstbestand in een cel plaats?

greets
Peewmee

Maakt voor mij niet zoveel uit. Weet de basics van beide, maar onvoldoende om mijn probleem op te kunnen lossen. Als er een voorbeeld is: graag!

Please help mij,

Ik ben nu al 2 weken aan het hobbyen: veel geleerd maar niet datgene ontdekt wat ik nodig heb. Kan iemand mij in de richting sturen??

thnx

Neem de handmatige werkzaamheden met de macro recorder op, dan heb je een basis.
Volgende stap wordt dan de invoer van een nieuw bestand iets aanpassen.

Ik wil er best eens naar kijken, heb dan alleen wel een demo bestand nodig en uitleg over wat je met het bestand wilt doen.

Bij kan via helpmij maar mag ook direct naar mijn email adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan