Koppelen powerpoint presentaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

jangas

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2001
Ik ben een powerpoint presentatie aan het maken van een groot aantal foto's. Hieraan voeg ik ook muziek en animaties toe.
Uiteindelijk zal ik deze als show op een CD distribueren.

Echter, de file wordt ca. 300 Mb groot, dus levert problemen op bij met name bezitters van lichtere PC's.

Om dez reden wil ik:
* De presentatie opsplitsen in meerdere delen
* Aan het eind van de eerste presentatie
AUTOMATISCH de tweede oipstarten etc.

Dit moet dan wel zo gebeuren dat bij het opstarten van de volgende presentatie:
* Het geheugen van de vorige wordt vrijgegeven
* Er een slight wordt getoond met tekst dat volgende
deel wordt geladen ( mooi, maar niet noodzakelijk )

jangas@dds.nl

Half antwoord

Een totaal oplossing heb ik niet bij de hand. Sorry.

Nadat je de delen van je PP voorstelling hebt gemaakt maak je een lege voorstelling (naam: 'inhoud' of zo iets).
Je kunt een tekstvak maken met de tekst 'Klik op de muis om het volgende hoofdstuk te zien' oid.
Voeg een bladvullend plaatje in, en zet dat als achtergrond.
Klik in het plaatje, maar buiten het tekstvak, met je muis, kies invoegen>hyperlink
in de hyperlink verwijs je naar het .ppt bestand dat aan de beurt is.

De dia's in deze inhoud geef je een automatische overgang van 5 of 10 seconden.
Zodra de dia in beeld is verschijnt de hyperlink-muisaanwijzer, bij klikken op linker muisknop start de link als nieuwe voorstelling. Nadat deze voorstelling klaar is (het .ppt van deze link wordt gesloten en verdwijnt uit het geheugen), gaat de besturing terug naar de inhoud en telt de secondes verder af, gaat dan over naar volgende dia, waar je ook weer een hyperlink hebt gemaakt.

De voorstellingen in de links worden geladen na aanklikken en verwijderd als ze klaar zijn.
Het enige nadeel is dat de gebruiker wel op de muisknop moet drukken als betreffend onderwerp (de dia die daar naar verwijst) in het scherm staat.

Ik ken geen methode om de hyperlink automatisch te laten uitvoeren.

Hopelijk kun je hier iets verder mee. Laat ff weten als mijn uitleg niet duidelijk genoeg is.

Let wel op: de hyperlink verwijst naar een exacte lokatie tenzij je alleen bestandsnaam opgeeft en dan moet de link wel in dezelfde directory staan als deze presentatie. Voor gebruik vanaf cd wel belangrijk.

Beste Ron,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb dit uitgeprobeerd en werkt prima.
Ik heb alleen de menu-sheet slechts uit 1 slight opgebouwd, met daarop 4 URL's
( met de teksten klik hier voor deel 1, klik hier voor deel 2 etc. ).
Hiermee voorkom ik dat, als de gebruiker wat treuzelt de volgende keuze al voorstaat.
Maar, bedankt voor de prima oplossing.

Jan Gasse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan