Koppelen tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iegje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
125
Mijn database bestaat uit een backend en een frontend.
Beide zijn beveiligd met een inlogscherm en een shiftkey beveiliging.

Nu was het noodzakelijk om in de backend een aantal tabellen er bij te maken, alleen nu krijg ik ze niet meer gekoppeld met mijn frontend.

Wie weet hoe ik ze toch gekoppeld kan krijgen?
 
Als je de backend aanpast, moet je ook de frontend aanpassen. Daar moet je de extra tabellen namelijk nog toevoegen als koppeling.
 
dat lukt dus niet
ik krijg de melding:

De Microsoft Jet-database-engine kan het bestand G:\..............niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken.

En het is niet door iemand anders in gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Nee, staat niets open.

Ik vermoed dat het in de machtigingen zit, alleen weet ik niet hoe ik die uit moet zetten.

Edit: Ben er al achter, onze systeembeheerder heeft de map waarin alles staat als alleen lezen gemarkeerd.
 
Laatst bewerkt:
De problemen met het alleen lezen van de map zijn opgelost.
Inmiddels heb ik ook schrijfbevoegdheid in de map.

Er blijft nog wel een probleem, nieuwe tabellen die ik in de Back End gemaakt heb zie ik niet in de lijst met te koppelen tabellen in het front end. Wel de tabellen die al gekoppeld waren.
Hoe krijg ik dit opgelost.
 
Leg nog eens uit wat het probleem is... Je hebt in de backend nieuwe tabellen gemaakt, en in de frontend probeer je die te koppelen, maar je ziet ze niet staan in de lijst? Zie je de eerder gemaakte koppelingen wel? D.w.z. de tabellen die gekopeld zijn?
 
De tabellen die al gekoppeld zijn zie ik wel, alleen de nieuwe tabellen die ik in de backend gemaakt heb zie ik niet in de lijst om te koppelen in de Front end
 
Heb je al geprobeerd een nieuwe backend te maken met kopieën van alle tabellen uit de oude? En kun je die dan wel koppelen?
 
Koppelen van nieuwe tabellen gaat via:
t/m versie 2003: File - Get external data - Link tables (sorry heb engelstalige versie)
in 2010: Externe gegevens - Access - Koppelen

Koppelingsbeheer, daar waar je dus de gekoppelde tabellen ziet, gebruik je als de locatie van de backend is veranderd
 
Koppelen van nieuwe tabellen gaat via:
t/m versie 2003: File - Get external data - Link tables (sorry heb engelstalige versie)
in 2010: Externe gegevens - Access - Koppelen

Zo heb ik het ook gedaan maar dan lukt het dus niet

Ik ga wel een nieuwe Back End maken.
 
Dat leek mij ook logisch :)
Nu mijn vraag: heb je het al in een nieuwe db geprobeerd?
 
Als de juiste procedure gevolgd is moet je alle tabellen zien (neem niet aan dat ze op 'verborgen' staan)
Mede gezien je eerdere opmerking
Ben er al achter, onze systeembeheerder heeft de map waarin alles staat als alleen lezen gemarkeerd
zou ik eerst controleren of die nieuwe tabellen ook daadwerkelijk in die betreffende backend staan.
 
Uiteraard staan die erin.

Heb ze in de BE gemaakt en wilde ze erna koppelen met FE.
Dan staan ze er dus in.

Heb er nog geen tijd voor gehad Octafish, ik ga het vanavond of morgen zeker proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan