• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen van gegevens van omgeveer 200 excel bestanden naar 1 excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuijf

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2006
Hallo lezer,

Ik heb een vraag over het koppelen van gegevens van 200 excelbestanden naar 1 centrale excelbestand. Dit kan 200 x met de hand gekopieerd worden en speciaal geplakt worden, daarna gekoppeld.

Maar 200 x dezelfde actie uitvoeren is doodvermoeiend, is er iemand die weet hoe je dit kunt verautomatiseren. De gegevens die gekoppeld dienen te worden met de centrale excelbestand staan in alle 200 excelbestanden is cel G 82.

Ik heb getracht het op te lossen door een macro te maken, maar tot nu toe reikt mijn kennis inzake macro's alleen binnen de excelsheet en niet via een bepaalde koppeling.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met wanhopige groet,

Max

Stuijf,

Hoe is de naam van de bestanden opgebouwd ?
Zijn dat namen met een "vaste" opbouw ?

Stuijf,

Hoe is de naam van de bestanden opgebouwd ?
Zijn dat namen met een "vaste" opbouw ?

De 200 bestanden hebben wel hetzelfde format, maar niet hetzelfde aantal tekens. Als voorbeeld:

19_Dhr Jansen.xls
36_Dhr Vries.xls

Heb je hier iets aan??

....naam maakt niet zo uit. Wat belangrijker is, staan al deze bestanden in één en dezelfde folder???

Groet, Leo

Je hebt het over cel G82. Wat is de naam van de sheet?
Eventueel het volledige pad van de directory.
Je kan dan namelijk automatisch de gegevens uit de bestanden halen zonder dat je ze hoeft te openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je hebt het over cel G82. Wat is de naam van de sheet?
Eventueel het volledige pad van de directory.
Je kan dan namelijk automatisch de gegevens uit de bestanden halen zonder dat je ze hoeft te openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het pad is "f:/data/excel/mod/samenvatting/"
1 voorbeeld van een bestandsnaam is "19_dhr jansen.xls"

Extra info: in de 200 excelbestanden zijn de op te halen gegevens niet weergegeven als een database, maar hebben de bestanden wel allemaal dezelfde layout.

Het pad is "f:/data/excel/mod/samenvatting/"
1 voorbeeld van een bestandsnaam is "19_dhr jansen.xls"

Extra info: in de 200 excelbestanden zijn de op te halen gegevens niet weergegeven als een database, maar hebben de bestanden wel allemaal dezelfde layout.

Dat maakt het makkelijk.
Wat is de naam van het werkblad?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat maakt het makkelijk.
Wat is de naam van het werkblad?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Verzoek.xls

Wederom als extra info: in de 200 bestanden zijn per bestand nog 12 periodes aanwezig als sheetbladen, hiervan heb ik alleen de eerste periode van nodig, de omschrijvingen van deze tabbladen zijn "periode 1", etc.

Oké.
In bijgevoegd bestand zit een knop.
Zodra je op dit bestand klikt wordt de inhoud van cel G82 van de bestanden in de A-kolom geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Oké.
Zodra je op dit bestand klikt wordt de inhoud van cel G82 van de bestanden in de A-kolom geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Topper!!!

Ik ga hem uitproberen en ik kom bij je terug, bijvoorbaat al bedankt voor je genomen tijd en de moeite natuurlijk.

Topper!!!

Ik ga hem uitproberen en ik kom bij je terug, bijvoorbaat al bedankt voor je genomen tijd en de moeite natuurlijk.

Ik heb toch nog een vraagje over die Macro.

Ik krijg de foutmelding, die ik als plaatje heb bijgevoegd. Wat kan ik doen om dit te op te lossen?

Ik gebruik tevens excel 2007.

Bijlagen

• Foutmelding JPEG.JPG
    Foutmelding JPEG.JPG
    12,8 KB · Weergaven: 71
Beste Stuijf ;)

Had je nu op foutopsporing geklikt en deze print screen hier geplaatst dan weten we wat het probleem was nu niet.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Stuijf ;)

De code:

Code:
With Application.FileSearch

Wordt niet ondersteund in Excel 2007.

Zie anders deze site.

Of deze site.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Oké.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Moet het bestand in directory worden gezet waar alle 200 excelbestanden staan??

Is het wellicht mogelijk dat ik het bestand kan wijzigen waardoor de plaats van excelbestanden een variabele plaats kan worden.

Zie je reactie met nieuwsgierigheid tegemoet,

Max

Beste Roncancio,

Moet het bestand in directory worden gezet waar alle 200 excelbestanden staan??

Is het wellicht mogelijk dat ik het bestand kan wijzigen waardoor de plaats van excelbestanden een variabele plaats kan worden.

Zie je reactie met nieuwsgierigheid tegemoet,

Max

Nee, het bestand hoeft niet in dezelfde directory als de 200 bestanden te worden geplaatst.
Ik heb het bestand aangepast zodat in het pad dat in cel B1 staat, gezocht wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Nee, het bestand hoeft niet in dezelfde directory als de 200 bestanden te worden geplaatst.
Ik heb het bestand aangepast zodat in het pad dat in cel B1 staat, gezocht wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Mijn grote waardering dat je reageert op mijn reactie, maar het excelbestand werkt tot op heden nog niet. Ik heb wat aanpassingen inzake het pad.

Het pad is op dit moment C:\test

Heb het bestand bijgeveogd zoals deze bij mij nu opgeslagen staat.

- Alleen wat ik me afvraag alle resultaten worden weergegeven in kolom A, maar daar staat nu al "pad" verstoort dit niet het resultaten weergave uit excelsheets?

- Daarnaast als ik op de knop druk, gebeurt er helemaal niets, doe ik iets verkeerd, of moet sommige dingen uitzetten of aanzetten.

In de hoop dat je nogmaals naar mijn probleem wilt kijken.

Wederom nieuwsgierig naar je reactie,

Max

Bijlagen

Code:
Sub GegevensOphalen()
  c1 = Dir(Sheets(1).Range("Pad").Value & "\*.xls")
  Do Until c1 = ""
    With GetObject(Sheets(1).Range("Pad").Value & "\" & c1)
      c2 = c2 & .Sheets("Sheets1").Cells(82, 7) & "|"
      .Close False
    End With
    c1 = Dir
  Loop
  sq = Split(c2, "|")
  Sheets(1).Cells(1, 1).Resize(UBound(sq) + 1) = WorksheetFunction.Transpose(sq)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan