• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelen van Outlook emailberichten en externe Excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk St.

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Beste Excellers,

In een nieuw e-mailbericht (Outlook2007) heb ik via Invoegen, Tabel, Excel-werkblad een klein leeg Excel werkblad opgenomen van maar een paar regels en kolommen. Ik wil diverse cellen vullen met uitkomsten in externe Excelbestanden (ophalen). Dit lukt wel ingeval van een simpele verwijzing naar éen celadres (koppeling plakken), maar zodra ik formules ga gebruiken b.v. vert.zoeken of index dan lukt dat niet.

Vraag dus : weet iemand hoe/of het mogelijk is om in Outlook en Excel te koppelen zoals door mij bedoeld?

Het is dus niet de bedoeling om de externe gigaExcel-bestanden eerst in zijn geheel in te voegen in de e-mail via Plakken Speciaal, MS Office Excel-werkbald object en dan koppeling plakken. Daarvoor zijn de diverse bestanden te groot.

De mail is o.a. bedoeld om nalatige debiteuren via een korte mail te rappeleren en in die mail dan compact wat cijfermatige info op te nemen in een mooi Excel venstertje.

Vast dank vooor het meepeinzen.

groet
Henk

Koppelen van Outlook emailberichten en externe Excelbestanden (herhaalde hulproep)

Snif, als enige nog steeds geen reactie(s) ontvangen. Is er toch nog iemand die me met mijn vraag zou kunnen helpen. Ik heb er vrijwel dagelijks mee te maken.

Kortweg : een leeg Excel venstertje in een emailbericht opnemen en dan via formules gegevens ophalen uit externe Excelbestanden b.v. via vert.zoeken of index.

Vast dank voor je oplossing.

Henk

Koppelen van Outlook emailberichten en externe Excelbestanden (tweede hulproep)

Nog een tweede poging. Wie weet hier raad ??

Hyperbedankt vast

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan