koppelen van tabel en query

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikkie78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie hulp hebben over het volgende:

Alle antwoorden van een vragenlijst zijn in het tabel gezet en per respondent is er een unieke id gekoppeld aan zijn/haar gegevens.

Omdat er velden te weinig waren om alle vragen kwijt te kunnen, heb ik een query gemaakt en deze via de unieke id gekoppeld aan de tabel.

Ik wil het totale bestand in zijn geheel nu exporteren naar SPSS en wil alle numerieke vragen van zowel de tabel als de query in een nieuwe query zetten.

Bij het maken van deze nieuwe query stuit ik op een probleem. Of alleen de gegevens uit de query komen in de nieuwe query als de relatie tussen de tabel en de query aan staat.

Als ik deze relatie verwijder dan komen alle gegevens in de nieuwe query te staan, alleen dan allemaal 104 maal.

104 is waarschijnlijk gebaseerd op het aantal respondenten die in de oorspronkelijke query staan, namelijk 104.

Heeft iemand een oplossing voor mij??

Ik hoop dat alles duidelijk is, ik werk namelijk nog niet zo lang met Access.

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

Zo te lezen moet je je database normaliseren. zie wikipedia "Database normalisatie".
Iedere vraag moet een record zijn en niet een veld. Als je een vraag erbij vezint, dan zal je de database aan moeten passen. Dat is niet wenselijk.

Als je de relatie weg haalt dan krijg je een cartetisch product. dat wil zeggen voor ieder record in de ene bron krijg je alle records uit de andere bron. Dus als je query 5 records heeft en je tabel heeft er 10 dan is het eindresultaat 50 records waar je eigenlijk niets mee kan.

Ik weet niet wat SPSS is.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan