koppelen van tabellen aan elkaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Ik wil in een tabel waarin ik een nieuw record aanmaak, de gegevens koppelen van een specifieke klant, zodat ik later een overzicht kan maken waarin alle gegevens aan elkaar gekoppeld zijn.
Ik dacht dat ik dat kon doen door in het nieuwe record de ID van de klant te zetten, maar hoe krijg ik deze unike ID via een invulformulier automatisch in dit nieuwe record

groet, Spina

Ben zelf al weer een stuk verder gekomen door hier op dit forum te zoeken.
Heb in het hoofdformulier "Offerte" een keuzevak gemaakt waaruit ik de klant-id kan vullen.

Ik heb echter nu het volgende probleem
In het hoofd formulier "offerte" heb ik een subformulier staan waarin ik een lijst van materialen op neem die gebruikt gaan worden.
Via een keuzevak selecteer ik de verschillende artikelen via een artikel code.
Nu wil ik dat automatisch hier ook de omschrijving en kostprijs van het artikel worden neergezet vanuit de lijst materialen.
Dit heb ik gedaan door in het besturingselementbron (control Source) de DLookUp functie te zetten met de volgende code:

Code:
=DLookUp("[omschrijving]";"materiaal";"[code_materiaal]=" & [Forms]![frm_offerte_materiaal]![nummer])

het veld "omschrijving" wordt nu echter gevuld met #naam?

wat doe ik hier niet goed?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben al weer wat verder.
Als ik het subformulier appart open (dus niet als subformulier in het hoofdformulier) dan functioneerd de DLookup functie zoals het hoort. Dus met de code is niets mis.
Als dit formulier echter als subformulier wordt geopend dan krijg wordt de inhoud voor de velden neit gevonden en krijg je per veld de foutcode #naam?

is de functie DLookup dan niet te gebruiken in een subformulier of kan ik dit nog aanpassen?

groet, Spina

Heb de laatste vraag nog een keer elders gesteld
sluit deze vraag af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan