Koppeling acces - word

Status
Niet open voor verdere reacties.

nookie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Hey Hallo

is er hier misschien iemand die mij kan helpen met het volgende. Ik heb een tabel waarin ik gebruik maak van keuzelijsten met invoervakken. Zo is het makkelijker om koppelingen te maken met andere tabellen.

Ipv leverancier nr 231 in te moeten typen kan ik bijvoorbeeld de naam Philips selecteren.

Nou wil ik deze tabel samenvoegen met word, en als ik dan het veld 'naam leverancier' wil invoegen krijg ik in word de waarde 231 te zien ipv de gewenste Philips.

Ik heb dit proberen te ondervangen door voor het geheel een query te bouwen, maar dan wordt deze te complex zegt acces. waarom dat weet ik niet. is er een maximum hoeveelheid aan velden die in een query verwerkt kan worden ?

wie heeft er voor mij nuttige tips om dit probleem te ondervangen

groet

Denis

Column

Ben niet zeker of je er iets aan hebt maar in een keuzelijst kan je meerdere velden gebruiken voor je koppelingen.
Standaard wordt de waarde van de afhankelijke kolom weergegeven als je de waarde opvraagt van de lijst.
Als die dan onzichtbaar worden gezet, meestal een numeriek veld dan is de text die in je keuzelijst staat de tweede kolom en die kan met de eigenschap column(index) opvragen.
vb
MsgBox Keuzelijst.Column(0) 'is dan 231
MsgBox Keuzelijst.Column(1) 'is dan philips

dat klopt
en dat is ook niet het probleem
het selecteren in de tabel

alleen op het moment dat ik het veld koppel met word
schuift ie niet op en krijg ik de sleutelwaarde te zien, 231

groet

Denis

Koppel je het Word document aan de tabel? Zo ja, dan krijg je er niets anders uit dan de getallen.

Het lijkt me dat dit met een query eenvoudig op te lossen moet zijn. Kun je een schermafdrukje van het relatiescherm posten en de SQL van de query? Dan zijn we er denk ik zo uit...

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan