koppeling access aan excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter elle
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Ik zit met een probleempje. Ik heb al een koppeling van Access naar Excel gemaakt er is er 1 gelukt. De andere lukt niet, omdat in het Excel bestandje 5 onder tabbladen staan van maandag, dinsdag, woensdag, etc.
In ieder tabblad staat boven aan klasselijst maandag en 2 rijen eronder staat voornaam, volgende achternaam, geboortedatum etc.
Nu heb ik die koppeling kunnen maken, maar krijg ik boven aan me accessblad, F1, F2, F3 en niet mooi voornaam, achternaam ik krijg dit ook niet verandert, want ik zit ook nog met het probleem dat ik bovenaan mijn klasselijst moet plaatsen wat voor klasselijst van welke dag is.
Tevens pakt hij de tabbladen onderaan wat in excel staat van maandag, dinsdag niet mee in access
Weet iemand hier raad mee
Bij voorbaad dank,
Elle

Dat klopt, de bovenste rijen zijn geen item vande database, dit kan Acces niet vertelen en loopt vast.

Misschien ie er een optie om alle tabbladen op een verzamelblad samen te voegen, en deze aan acces te koppelen.

JJ

Ik heb al wel een oplossing gevonden nu voor de kopjes dat gaat nog wel. Alleen die tabbladen zijn wel jammer dat dat niet gaat, want onder elkaar kun je ze niet zetten, mocht er meerdere studenten bijkomen kunnen er geen meer worden toegevoegd, alleen door veel schuiven.
Ik zou eventueel ook een koppeling kunnen maken naar maandag, eentje naar dinsdag maar dat is wel een beetje omslachtig en krijg je 5 tabellen in plaats van 1. Heb je misschien nog andere suggesties??

Kunnen er in de excel tabel behalve rijen (leerlingen) ook kolommen (veld) bijkomen. En wat wat wil je uiteindelijk met Acces bereiken. Misschien is het wel makkelijker om alles meteen in Acces in te voeren. Hierin ben je dan veel flexibler.

Ik kan me wel voorstellen dat er een maximaal aantal leerlingen vast staat per klas, als je de tabellen op deze manier opzet, kun je je verzamelblad toch opmaken Lege velden kun je later in Acces gewoon wegfilteren.

JJ

PS anders kijk eens naar topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=134623

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan