• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling bestanden blijft hangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdsl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Ik heb een probleem met het koppelen en bijwerken van gegevens uit een ander bestand. Ik heb ik een bestand alle contactgegevens staan. In een tweede heb ik alleen de relatienummers staan. Met verticaal zoeken haal ik de overige gegevens bij op basis van dat relatienummer. Dat gaat allemaal goed. Maar nu het probleem. Wanneer ik de formule naar de overige regels kopieer schiet de cpu naar 100% en blijft Excel hangen. Tenminste, na 2 uur heb ik hem afgebroken.

Overige info:
Het doelbestand bestaat uit 15 kolommen en 400 regels
Ik heb al geprobeerd om het bron bestand met relatiegegevens wel en niet open te zetten voordat de regels worden gekopieerd.
Ook koppeling automatisch bijwerken staat uit
Ook berekenen heb ik op handmatig gezet

Vreemd is wel dat hij toch de koppeling bijwerkt.

De vraag: weet iemand hoe je de regels kunt kopieren en later de rijen te laten bijwerken.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Erik

Laat eens jouw functies zien waarmee je werkt? Als het bereik een hele kolom is, dan kan ik me wel traagheid voorstellen.
Hoe groot is het bronbestand in MB waar vanuit je de gegevens ophaalt?
Is het doortrekken van de formule ook zo traag als je het bronbestand geopend hebt?

Richard

Hallo Richard,

de functie:
=VERT.ZOEKEN($A3;'C:\Documenten\Erik\Algemeen\Relaties\Relaties.xls'!Relaties;3;ONWAAR)

Bron bestand is 1798 KB (3000 regels)
Doelbestand heeft 300 regels

Bronbestand open of dicht maakt geen verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan