• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling en bijwerken tussen hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnLiempde

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Goedemiddag.

In mijn exceldocument schiet ik een werkorder weg naar een map, dit werkorder wordt weggeschreven met een werkordernummer, bijv. 2200200
in de sheet werkorders staat een lijst met lopende werkorders werkorders die afgewerkt zijn en die vervallen zijn. als ik op het werkordernummer klik (hyperlink)

wordt de desbetreffende werkorder geopend.

nu heb ik een sheet gemaakt in mijn algemene werkmap.
ik heb een invulveld voor het desbetreffende werkordernummer.

ik wil nu als ik bijvoorbeeld 2200200 daar heb ingevuld dat excel de koppeling legt met dat werkorder zodat hij de data veranderd nadat ik op bijvoorbeeld een knop verander klik.

de data veranderen die codes enzo snap ik allemaal wel alleen hoe moet ik de koppeling tussen mijn werkmap en en die werkorder leggen?

met vriendelijke groet,

Martijn van Zon

Een voorbeeldbestand doet vaak wonderen. Dit is denk ik niet de eerste keer dat dit is aangegeven ... ;)

Bedoel je zoiets. Waarbij "C:\Temp\Werkorder" wordt geplakt voor het werkordernummer en de extensie ".xlsx" na het werkordernummer om het bestand te openen:
Code:
Sub OpenWorkbookFromHyperlink()
Dim MyBook As Workbook

On Error Resume Next
    Set MyBook = Workbooks.Open("C:\Temp\Werkorder" & Range("A1") & ".xlsx")
On Error GoTo 0

If MyBook Is Nothing Then
    MsgBox "Bestand niet gevonden"
End If

End Sub

hier mijn voorbeeld bestand.
Bekijk bijlage Hele werkmap VB.xlsb
het weg schieten van de Hyperlinks zit er al in.
mijn vraag is, wanneer ik de werkorder na een bepaalde tijd terug krijg van de monteurs. staan er materialen en uren op.
deze vul ik in op de Sheet Afhandelen. dus ook het werkordernummer vul ik in.

Als ik dan op de Knop Afhandelen klik wil ik dat mijn data die in Afhandelen staat naar het werkorder nummer geschoten word wat in dat veld staat van WERKORDERNUMMER
dit is het adres waar de werkorders heen gaan.

"\\SBS2011\RedirectedFolders\pepijn\My Documents\Pepijn\Werkorders\Werkorder" & Range("B3").Value & ".xlsx"

hieronder een werkorder genaamd werkorder20160129
hier moet de info naar toe geschoten worden.
Bekijk bijlage Werkorder20160129.xlsx

Groeten
Martijn

Jouw bestand kan de werkordergegevens toch zelf (met VBA) uitlezen en op de juiste plaats weer opslaan. Daar is geen gebruiker als tussenstap voor nodig.

Ja dat zou NOG mooier zijn alleen ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Uitbesteden aan iemand die het wel weet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan