• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling excel en word met automatisch update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bee1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2011
Goedemiddag,

Ik heb een leuke puzzel, of misschien is het voor jullie geen puzzel, maar daar komt ie:

Ik wil 1 referentielijst maken met al onze klanten en uitgevoerde werkzaamheden van de verschillende bv's erop... geen probleem op zich, maar ik wil dat deze bronlijst, in een word bestand terecht komt en ik wil dat hij automatisch deze gegevens in word update als deze veranderen of toegevoegd worden in de bronlijst

Naast de lijst die eigenlijk een kopie is van de bronlijst, wil ik dat hij in 3 andere word docs per BV de splitsing maakt, deze moeten dan natuurlijk ook automatisch updaten mocht er iets wijzigen of toegevoegd worden in de bronlijst

Ik heb het bronbestand in excel gemaakt maar dit is geen must, maar eerder gedaan dat het misschien met formules opgelost kan worden. Het uiteindelijke resultaat (de gehele ref lijst en per BV ref lijst) staan in Word omdat de layout dan precies in huisstijl gezet kan worden

Daarnaast is de bedoeling dat ze in word de layout van het word doc aanhouden en niet eventuele foutief gebruikte lettertypes uit de bronlijst overnemen.

Als voorbeeld heb ik de fruit BV opgezet, met een aantal dochterondernemingen appel, banaan en citroen

de lijst is het bron bestand en ik wil dus een gehele lijst van de fruit bv met appel, banaan en citroen erin. Daarnaast per dochteronderneming een losse word doc.

Bekijk bijlage CITROEN BV.zip

Kunnen jullie me helpen of weten jullie misschien een veel beter idee om deze lijst te maken? Ik heb er inmiddels al veel te veel uren van de "baas" ingestopt terwijl de lijst mijn werk eigenlijk makkelijker moet maken :confused:

Alvast bedankt voor jullie hulp! groetjes Bee1980

thx het werkt

dat lost een van me vragen op, nu alleen nog de automatische splitsing van de verschillende BV's
Heb je daar ook een geniaal linkje voor?
Misschien automatisch generen vanuit de mainlist naar aparte tabladen per BV, die ook automatisch updaten als ik iets toevoeg aan de mainlist?

Of is het handige dat ik een nieuwe vraag open op het forum en deze vraag op beantwoord zet? groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan