koppeling excel naar word behouden na verplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bb73
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bb73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Probleem: Op mijn werk werken wij projectmatig. Als er een aanvraag binnenkomt
moet er een intakeformulier gemaakt worden met gegevens van klanten, gegevens
projectmanager etc. In een word document die als offerte dient heb ik koppelingen gemaakt
van excel naar word voor de klantgegevens, offertebedrag, naam van tekenbevoegde (aan de hand van offertebedrag) etc. De 2 bestanden staan in 1 map die weer deel uitmaakt van de hoofdmap.

Deze hoofdmap wordt voor elk nieuw project doorgekopieerd. Maar na het doorkopieren werken de koppelingen niet meer. In het word document verwijzen de koppelingen nog steeds naar de oude plaats. Ik wil dus graag een relatieve koppeling maken, maar zie niet hoe dit te maken is, waarschijnlijk in VBA, maar daar ben ik niet in thuis. Wie kan helpen

Kijk eens bij eigenschappen hyperlinkbasis en begin daar met \\server\...

Nog een toevoeging, de structuur van de schijf is als volgt: \gemeenten\gemeenten 2010\de verschillende gemeentes\projectnaam. De orginele hoofdmap waar dus de map met het word en excelbestand in staan, staat in de map gemeenten 2010. Bij het aanmaken van een nieuw project wordt er een kopie van de hoofdmap gemaakt en geplaatst in de map projectnaam. Daarna wordt nog de naam van de orginele map aangepast.

In hoeverre werkt de bovenstaande oplossing dan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan