Koppeling Excel / Powerpoint Verbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
132
Hoi,

Ik heb een excel file met masterdata / grafieken met daaraan gekoppeld een ppt file waarin de grafieken automatisch geupdated worden na het klikken op "koppelingen bijwerken".

In sommige gevallen wil ik de koppelingen tussen de ppt file en de excel file verbreken, dus de ppt file houden zoals ze is en niet meer vragen om de koppelingen bij te werken bij het opstarten van ppt.

Is hier een oplossing voor ?

Ps. Ik gebruik Office 2007.

Thx
Cold
 
Op de site van PPTools staat een macro waarmee je gelinkte grafieken kunt omzetten naar Embedded. Niet gelijk gaan juichen, want ze geven aan dat de macro alleen in 2003 werkt... Maar het geeft misschien verdere inspiratie!
 
Op de site van PPTools staat een macro waarmee je gelinkte grafieken kunt omzetten naar Embedded. Niet gelijk gaan juichen, want ze geven aan dat de macro alleen in 2003 werkt... Maar het geeft misschien verdere inspiratie!

Bedankt voor het antwoord, maar dit is niet direct wat ik zoek. Grafieken omzetten naar embedded kan ook zonder macro in Office.

De vraag is of je ergens in ppt, manueel de koppeling met excel kan verbreken.
 
Bij mijn weten kan dat niet; de macro maakt ook gebruik van een simpele truc: kopieëren en Plakken Speciaal. Dat kan je manueel uiteraard zelf ook. Zou me niks verbazen als dat nog de snelste manier is ook. Zeker als je een sneltoets aan Plakken Speciaal toekent. Copy heeft uiteraard al een klassieke sneltoets...
 
Bij mijn weten kan dat niet; de macro maakt ook gebruik van een simpele truc: kopieëren en Plakken Speciaal. Dat kan je manueel uiteraard zelf ook. Zou me niks verbazen als dat nog de snelste manier is ook. Zeker als je een sneltoets aan Plakken Speciaal toekent. Copy heeft uiteraard al een klassieke sneltoets...

Idd. volgens mij kan dat ook niet. Allé tot nu toe heb ik het nog niet gevonden, vandaar mijn vraag hier ...
 
Je kunt uiteraard via <Beeld>, <Koppelingen> een koppeling selecteren, en met de knop <Koppeling verbreken> de koppeling verwijderen. Of bedoel je dat ook niet? Menu is overigens 2003, dus je zult de 2007 variant even moeten opzoeken ;)
 
Je kunt uiteraard via <Beeld>, <Koppelingen> een koppeling selecteren, en met de knop <Koppeling verbreken> de koppeling verwijderen. Of bedoel je dat ook niet? Menu is overigens 2003, dus je zult de 2007 variant even moeten opzoeken ;)

Ik vind in Office 2007 echt geen overzicht van alle objecten (grafieken,...) die gekoppeld zijn aan een extern bestand (excel,...). Ik kan wel per object de koppeling bijwerken of het bronbestand openen, maar de koppeling verwijderen lukt me niet.

Iemand een idee waar ik het overzicht van alle koppelingen kan vinden in Office 2007 ?

Thx
Cold
 
hier kan je de koppelingen vinden:

koppeling.png


hoop dat je er wat aan hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan