koppeling formulieren en rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gotcha123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Ik heb een database van personen met een aantal formulieren waar informatie over een bepaald domein kan ingevuld worden. Elk "domein" zit in een ander formulier.
Op het hoofdformulier heb ik aantal opdrachtknoppen gecreeërd, naar de verschillende formulieren. Telkenmale wanneer iets ingevoerd wordt, moet ook een datum worden ingegeven.
Ik heb 3 vragen bij deze:

1) Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik vanuit een bepaalde persoon op de opdrachtknop druk, dat als ik dan het 2e formulier invul, het automatisch weggeschreven wordt voor die persoon (zonder dat ik of iemand anders nog eens de naam moet ingeven)?

2) Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een rapport kan afdrukken voor 1 bepaalde geselecteerde persoon (dus ook vanuit het hoofdformulier afdrukken, zonder dat ik daarvoor alles van iedereen moet afdrukken?

3) Hoe kan ik een periode selecteren waarvan ik een rapport wil afdrukken (vb. laatste 3 maanden, of tussen 14/2 en 22/5)?

Alvast bedankt voor de moeite!

Hallo Gotcha,

Vraag 1 ; Bij het oproepen van je 2de formulier zorg je ervoor dat je gegevens bewaard worden.Je 2de formulier koppel je eveneens aande tabellen waar je de gegevens van wild met een query .

Vraag 2 ; ALs je uw rapport oproept kan je bepaalde criteria meegeven waarmee je uw rapport opent

Vraag 3 ; Idem vraag 2

Groetjes
Dolfke

En hoe kan ik ervoor zorgen dat de gegevens bewaard worden?
Ik probeer nu via een query (van alles) een spelerID naar het 2e formulier te koppelen, maar dat is me voorlopig nog niet gelukt.
in bijlage het bestandje moest je daar iets wijzer uit worden...

alvast bedankt!

Hallo Gotcha,

Vraag 1 ; Bij het oproepen van je 2de formulier zorg je ervoor dat je gegevens bewaard worden.Je 2de formulier koppel je eveneens aande tabellen waar je de gegevens van wild met een query .

Vraag 2 ; ALs je uw rapport oproept kan je bepaalde criteria meegeven waarmee je uw rapport opent

Vraag 3 ; Idem vraag 2

Groetjes
Dolfke

Bijlagen

Waarom gebruik je de wizard niet om een gekoppeld formulier te maken?

mvg
Charles

da's een mogelijkheid, maar ik heb 3 gekoppelde formulieren nodig op het hoofdformulier. In de wizard kan ik er voorlopig nog maar eentje krijgen...
en trouwens, ik heb de formulieren al gemaakt en op orde gezet, het zou handig zijn moest ik gewoon de koppelingen (mss via een query) kunnen maken...alleen zit ik daar nu ff vast...

alvast bedankt voor de reactie!
gotcha

Ik heb een nieuwe knop aangemaakt met de wizard. Bekijk de code eens en let dan met name op de stLinkCriteria. Zie bijlage.

mvg
Charles

Bijlagen

is er nog iets wat ik moet veranderen om dit voor alle spelers werkend te krijgen?
want als ik dit doe voor een andere speler, dan krijg ik identiek hetzelfde als wat ik al had (niet dus).
en wat is de bedoeling van die stLinkCriteria?

da's waar, het is nog altijd een lege tabel die ingevuld moet worden. Maar ik wil niet de mogelijkheid hebben om enkel de al ingevulde records te filteren als ik op die knop druk.
De bedoeling is dat ik een nieuwe record aanmaak voor die speler die in het hoofdformulier staat (vb. als ik op de record van speler 14 sta in het hoofdformulier en ik druk op de knop "Aandachtspunten", dan wil ik voor speler 14 een nieuwe record aanmaken in die betreffende tabel).

Ik raak er voorlopig helemaal niet uit :(
Alle hulp blijft welkom!

Alvast bedankt!

ik heb rondom het probleem gewerkt...is niet helemaal wat ik wou, maar het werkt nu toch tenminste.

er mag een slotje op dan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan