• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling in autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Beste forumgebruikers,

Ik wil in excell een macro maken die een autofilter gaat aansturen. In een cel op een apart tabblad wil ik een jaartal invullen. Op het moment dat ik de macro uitvoer wil ik dat het autofilter een filter loslaat op de gegevens waarin hij alle rijen weergeeft die in kolom A beginnen met het betreffende jaartal. Zou iemand mij hierin kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten Alexander

In worksheets(2) staat de autofilter.
In cel A1 van worksheets(1) staat het jaartal waarop gefilteerd wordt.

Code:
Sub Macro1()

Worksheets(2).Range("A1").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Worksheets(1).Range("A1")
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Heel erg bedankt voor je reactie. Hiermee ben ik al een heel eind geholpen. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik een filter wil waarmee alle waarden die beginnen met het betreffende jaartal uit het andere blad worden weergegeven. Ik heb al wat zitten proberen met * maar kom er niet echt uit.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,

Alexander

Hoi Roncancio,

Heel erg bedankt voor je reactie. Hiermee ben ik al een heel eind geholpen. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik een filter wil waarmee alle waarden die beginnen met het betreffende jaartal uit het andere blad worden weergegeven. Ik heb al wat zitten proberen met * maar kom er niet echt uit.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,

Alexander

Kan je een voorbeeld sturen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Achter het jaartal een "*" plaatsen betekent voor Autofilter "Begint met", dus bv "2008*"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan