koppeling kopiëren in adobe Golive

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Wij leerkrachten willen onze website zelf gaan beheren. Er is al een hele mooie site gemaakt maar wij willen nu zelf tekst en foto's gaan plaatsen. Nu probeer ik voor het eerst vanuit de map albumoverzicht op de sitemap de foto's te kopiëren naar het fotoalbum,maar i.p.v. de foto staat er dan b.v. foto 01.jpg en niet een foto.
Ik heb geprobeerd te slepen met de Ctrl toets ingedrukt en ook door te selecteren en dan Ctrl C en Ctrl V. Maar dit is dus blijkbaar niet de juiste manier, ook selecteren en dan via bewerken kopiëren aanklikken gaat niet omdat kopiëren lichtgrijs is en dus niet aan te klikken is.
Weet iemand hoe dit wel moet?

je upload de foto's wel naar de site.

Ik heb eerst op het bureaublad een map gemaakt met dezelfde structuur als op de site
daar de foto's in het juiste formaat ingeplaatst en toen via lokaal bladeren de map naar de site gedownload. Of bedoel je dat niet?

en als je nu op de website kijkt in in de mappen zie je dan de fotos daar.
ik denk namelijk dat je vergeet om de foto's mee te kopieeren naar de website.
kun je de link van de site eens hier plaatsen.

http://www.obsdewinde.nl/pages/picture.html Klik je hier op overzicht van alle fotoalbums dan zou mijn map "huizen bouwen"erbij moeten staan maar dat is dus niet zo.
In golive voeg ik in dit geval boven schrijvers op school een nieuwe regel erboven en kopiër dan de tekst die ik daarna in de juiste verander en kopiër dan vanuit het albumoverzicht de foto's er naartoe.

Ja daar heb ik de foto's geplaatst. En om de link te plaatsen kopiër ik dus eerst de onderliggende map en plaats er dan de juiste foto's in en haal de vorige er dan uit.
Volgens mij moet het toch aan het niet kunnen kopiëren liggen want als ik het met een
"oude" map probeer dus foto's die er al een tijdje op staan en ik probeer die naar mijn nieuwe rij te kopiëren dan komt ook alleen de tekst i.p.v. de foto er te staan.
Had gehoopt dat het ons zelf zou lukken maar wij kunnen altijd nog naar het bureau die de site heeft gemaakt voor uitleg.
In ieder geval vast bedankt voor je meedenken. Laat hier nog wel weten waar het nou aan lag.

Laatst bewerkt:
en op de nieuwe pagina laat je wel naar de juiste plaats linken voor de foto's.
dus niet naar je c schijf.

nee, niet naar de C schijf er staat duidelijk de naam van de website en dan images/fotoalbum/klein enz.

Het is nu eindelijk gelukt. Het kwam door een foutieve naamgeving. Foto's hebben allemaal
alleen de naam foto01 enz. Ik had de foto's in de map huizenbouwen huis01.jpg genoemd.
Vandaar dat alleen de tekst werd gekopiëerd en de link niet gemaakt werd naar de juiste foto.

een foutje zit in een klein naampje.....mooi dat het opgelost is.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan